Huurvoorwaarden

Artikel 1 – Definities
1.1 Voor de interpretatie van onderhavige Huurvoorwaarden worden de begrippen met een hoofdletter als volgt gedefinieerd:
1° EZ BUSINESS: de bv EZ BUSINESS met maatschappelijke zetel te 9190 Stekene, Abelendreef 19, bus A, ingeschreven in het RPR Gent, afdeling
Dendermonde en met ondernemingsnummer 0597.880.086 ezbusiness.be info@ezbusiness.be

2° Bijzondere Voorwaarden: de eventuele door de Klant aangeduide keuzemogelijkheden/opties in het luik ‘bijzondere voorwaarden’ op de Huurover-
eenkomst;

3° Contractueel Kader: het geheel van de tussen Partijen overeengekomen Huur-, Verkoop- en/of Support en Onderhoudsovereenkomst(en), met
inbegrip van de daarop van toepassing zijnde algemene voorwaarden;
4° Diensten: de diensten inzake opstart, installatie, configuratie, datamigratie en oplevering van de Website en Licentiesoftware, die EZ BUSINESS
aan de Klant kan verlenen, zoals omschreven in de door de Klant onderschreven Bijzondere Voorwaarden van de Huurovereenkomst;

i) Website: de door EZ BUSINESS overeenkomstig de Bijzondere Voorwaarden te ontwikkelen website(s) waarvoor aan de Klant een tijdelijk geb-
ruiksrecht wordt toegekend tot integrale betaling / tot einde Huurperiode;

ii) Licentiesoftware: de door EZ BUSINESS overeenkomstig de Huurovereenkomst aan de Klant te leveren licenties van (de leveranciers of partners
van) EZ BUSINESS, waarvoor aan de Klant in het kader van een afzonderlijk tussen partijen gesloten Onderhoudsovereenkomst een gebruiksrecht
wordt toegekend;
5° Goed(eren): de door de Klant gehuurde goederen, zoals aangeduid in de Huurovereenkomst bij “omschrijving van de gehuurde materialen”
en de leverbon;

6° Huurovereenkomst: de tussen Partijen overeengekomen huurovereenkomst, met inbegrip van onderhavige Huurvoorwaarden en de factuur-
voorwaarden;

7° Huurperiode: het totaal aantal maanden / kwartalen dat de Goederen door de Klant worden gehuurd, zoals bepaald in de Bijzondere Voorwaarden;
8° Huurprijs: de maandelijks door de Klant te betalen huurprijs, zoals bepaald in de Bijzondere Voorwaarden;
9° Huurvoorwaarden: onderhavige huurvoorwaarden, die te allen tijde raadpleegbaar zijn op ezbusiness.be/huurvoorwaarden. De Klant kan deze
opslaan op een duurzame gegevensdrager;
10° Klant: de persoon die de Goederen huurt;
11° Onderhoudsovereenkomst: de overeenkomst die de Klant kan onderschrijven inzake het verlenen van support- en onderhoudsdiensten op de
Goederen en/of Diensten die door EZ BUSINESS in het kader van de Huurovereenkomst kunnen worden geleverd;
12° Partijen: de Klant en EZ BUSINESS;
13° Partner: de leasingmaatschappij en/of partner van EZ BUSINESS waaraan de Huurovereenkomst kan worden overgedragen, zoals bepaald in
Artikel 5 van onderhavige Huurvoorwaarden;
14° Product(en): de Goederen en Diensten;

15° Verwerkersovereenkomst: de voorwaarden van EZ BUSINESS die van toepassing zijn op de voor de Klant betreffende verwerking van persoons-
gegevens en die te allen tijde raadpleegbaar is op verwerkersovereenkomst. De Klant bevestigt kennis genomen te hebben van deze Verwerkerso-
vereenkomst voorafgaandelijk het tot stand komen van de Huurovereenkomst en hiermee akkoord te gaan.

Alle definities die in het meervoud worden gedefinieerd, hebben dezelfde betekenis in het enkelvoud, en omgekeerd.
Artikel 2 – Toepassingsgebied en rangorde

2.1 Onderhavige Huurvoorwaarden zijn integraal van toepassing op elke contractuele relatie tussen Partijen die betrekking heeft op de Huurover-
eenkomst, behoudens uitdrukkelijk en schriftelijk andersluidend akkoord van EZ BUSINESS.

2.2 In geval van strijdigheid tussen, of onsamenhangendheid van de documenten van de Huurovereenkomst is volgende hiërarchie van toepassing
bij volgende dalende prioriteitsorde:
1. De Huurovereenkomst;
2. De Verwerkersovereenkomst;
3. De Huurvoorwaarden;
4. De factuurvoorwaarden.
2.3 In geval van strijdigheid prevelaren de bepalingen zoals uiteengezet in het document met de hoogste hiërarchie, dit behoudens uitdrukkelijk
en schriftelijk akkoord van EZ BUSINESS.
2.4 De Klant aanvaardt dat onderhavige Huurvoorwaarden essentieel zijn voor het uitvoeren van de Huurovereenkomst tussen Partijen. Door het
ondertekenen van de Huurovereenkomst en/of het betalen van een factuur, aanvaardt de Klant onderhavige Huurvoorwaarden zonder enig voorbehoud en verzaakt deze aan de eventuele toepassing van diens eigen algemene voorwaarden. De toepassing van eventuele inkoop-, verkoop- of
enige andere voorwaarde van de Klant wordt uitdrukkelijk uitgesloten, dit behoudens uitdrukkelijk en schriftelijk akkoord vanwege EZ BUSINESS.
2.5 De Klant kan de Verwerkersovereenkomst en de Huurvoorwaarden opslaan op een duurzame gegevensdrager en wordt bij iedere wijziging ervan
die op de contractuele relatie tussen Partijen betrekking heeft, via een wijze die passend is voor een communicatie op afstand op de hoogte gesteld.
2.6 Een afwijking, wijziging en/of aanvulling van deze Huurvoorwaarden heeft enkel betrekking op een individuele Huurovereenkomst en heeft
geen invloed op alle andere bepalingen, die onverkort van toepassing blijven, en/of het Contractueel Kader. Voormelde afwijking, wijziging en/of
aanvulling is slechts geldig voor zover EZ BUSINESS deze uitdrukkelijk, voorafgaand en schriftelijk heeft aanvaard. Bij gebreke daaraan blijven de
Huurvoorwaarden onveranderd en onverminderd gelden.
Artikel 3 – Voorwerp en totstandkoming
3.1 De Goederen (en Diensten) worden door de Klant op eigen initiatief gekozen en dit onder diens uitsluitende verantwoordelijkheid. De Klant
bepaalt in alle vrijheid de technische eigenschappen, modaliteiten en de plaats van de levering. De Klant, in diens hoedanigheid van professioneel,
bevestigt en erkent dat deze van EZ BUSINESS alle nodige informatie heeft ontvangen om met volle kennis van zaken te contracteren. In geen
geval kan de Klant zich beroepen op moeilijkheden in verband met de Goederen, het gebruik of de prestaties ervan en de ongeschiktheid ten
opzichte van zijn noden.
3.2 De totstandkoming van de Huurovereenkomst kan onderworpen zijn aan de opschortende voorwaarde van een positieve solvabiliteitscontrole
van de Klant door EZ BUSINESS. Indien uit de solvabiliteitscontrole blijkt dat, naar redelijk oordeel van EZ BUSINESS, de Klant onvoldoende
financiële mogelijkheden heeft om de goede uitvoering van de Huurovereenkomst te kunnen waarborgen, heeft EZ BUSINESS de mogelijkheid
om de opschortende voorwaarde als niet vervuld te beschouwen waardoor geen overeenkomst tot stand is gekomen. Het staat de Klant vrij om in
voorkomend geval aan EZ BUSINESS een bijkomende zekerheid, zoals bepaald in Artikel 7.10 van onderhavige Huurvoorwaarden, te bieden. EZ
BUSINESS heeft de mogelijkheid, maar is geenszins verplicht, om op basis daarvan alsnog een overeenkomst met de Klant af te sluiten.
De Klant dient EZ BUSINESS te informeren over iedere wijziging in diens juridische of financiële situatie, in welk geval EZ BUSINESS de mogelijkheid
heeft om waarborgen te eisen of de voorwaarden en termijnen van de betaling te wijzigen.
Artikel 4 – Levering en aanvaarding

4.1 De opgegeven leveringstermijnen zijn, tenzij anders bepaald, steeds louter indicatief en maken in hoofde van EZ BUSINESS een inspan-
ningsverbintenis uit. Deelleveringen zijn toegestaan, daaruit volgt dat de Klant niet het recht heeft om gedeeltelijke leveringen te weigeren. Het in

ontvangst nemen van de Producten door de Klant impliceert de aanvaarding van de leveringstermijn, ook wanneer de indicatieve leveringstermijn
daarbij werd overschreven.
Bij abnormale vertraging in de levering, die niet aan de Klant kan worden toegeschreven, heeft de Klant het recht om de Huurovereenkomst per
aangetekend schrijven en zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, op voorwaarde dat EZ BUSINESS nog steeds niet heeft geleverd binnen een
periode van één (1) maand nadat EZ BUSINESS hiertoe door de Klant per aangetekende brief in gebreke werd gesteld. De Klant verzaakt uitdrukkelijk
aan elk ander mogelijk verhaalmiddel, in het bijzonder aan de toekenning van enige vorm van schadevergoeding.

4.2 De Klant dient de Producten onmiddellijk bij levering te inspecteren op zichtbare gebreken en niet-conformiteit. Eventuele zichtbare gebreken of
niet-conformiteit dienen op de leverbon te worden vermeld. Ingeval de Klant meent dat een Product behept is met een zichtbaar gebrek, niet-conformiteit of dat bepaalde documenten (bijv. handleiding) en/of accessoires ontbreken, dient deze het Product te weigeren of slechts onder schriftelijk
voorbehoud aan te nemen. Bij gebreke aan schriftelijke melding aan EZ BUSINESS binnen de drie (3) dagen van enige niet-conformiteit of zichtbaar
gebrek, worden de Producten onherroepelijk geacht te zijn aanvaard als conform de Huurovereenkomst. Elk voorbehoudloos gebruik of verbruik van
de Goederen, zelfs gedeeltelijk, houdt de aanvaarding ervan in.
4.3 Door de ondertekening van de leverbon erkent de Klant alle noodzakelijke documenten, handleiding en uitrusting te hebben ontvangen en heeft
de Klant de Producten en indien in de Huurovereenkomst onderschreven verstrekte opleiding integraal aanvaard. De Klant erkent dat de meegedeelde informatie als de eventueel onderschreven opleiding volledig was.
4.4 Verborgen gebreken dienen door de Klant, op straffe van verval, binnen vijftien (15) dagen na ontdekking ervan of nadat de Klant dit behoorde
te hebben ontdekt, aan EZ BUSINESS te worden meegedeeld middels aangetekend schrijven, waarin de Klant de gebreken op gedetailleerde wijze
omschrijft. Dit, uiterlijk zes (6) maanden na de levering van de Goederen.
4.5 Ingeval van een vermeend(e) niet-conforme levering, zichtbaar of verborgen gebrek, moet de Klant EZ BUSINESS onmiddellijk in de gelegenheid
stellen dit te onderzoeken door de Producten ter controle aan te bieden, bij gebreke waaraan EZ BUSINESS op geen enkele wijze nog kan worden
aangesproken voor dergelijk(e) niet-conforme levering, zichtbaar of verborgen gebrek. Bij niet tijdig en schriftelijk geformuleerde opmerkingen
in overeenstemming met het bovenvermelde zullen de geleverde Producten geacht worden volgens de regels van de kunst, conform en zonder
gebreken te zijn geleverd en zullen geacht worden door de Klant te zijn aanvaard.
4.6 Betwistingen met betrekking tot niet-conforme levering, zichtbare of verborgen gebreken kunnen in geen geval een schorsing van betaling
rechtvaardigen.
Artikel 5 – Overdracht van de Huurovereenkomst
5.1 EZ BUSINESS heeft het recht om zonder voorafgaandelijke instemming de Huurovereenkomst over te dragen een Partner, hetgeen de Klant
aanvaardt. De Klant zal hier in voorkomend geval op passende wijze van in kennis worden gesteld. Na voormelde kennisgeving kan de Klant enkel
nog bevrijdend betalen aan deze Partner.
5.2 Evenwel blijft EZ BUSINESS instaan voor enige eventuele niet-conforme levering, zichtbaar of verborgen gebrek, waardoor zij het enige
aanspreekpunt jegens de Klant blijft.
5.3 De Klant zal EZ BUSINESS vrijwaren en bijstand verlenen, zoals bepaald in Artikel 11.2 van onderhavige Huurvoorwaarden, voor alle aanspraken
van de Partner op EZ BUSINESS ten gevolge van de gebrekkige en/of niet-nakoming van de Huurovereenkomst door de Klant.
Artikel 6 – Duurtijd
6.1 De Huurovereenkomst treedt in werking op de datum van de ondertekening door de Klant en wordt aangegaan voor een bepaalde tijd tot op het
einde van de overeengekomen Huurperiode. De Huurperiode vangt aan vanaf levering van de Producten, al dan niet gedeeltelijk.
6.2 Behoudens schriftelijk andersluidend overeengekomen wordt de Huurovereenkomst stilzwijgend verlengd met een termijn van twaalf (12) maanden, dit behoudens opzegging per aangetekend schrijven gericht aan de zetel van EZ BUSINESS ten minste zes (6) maanden voor het verstrijken
van de initieel overeengekomen, dan wel verlengde termijn.
Artikel 7 – Prijs en betalingsmodaliteiten
7.1 Alle door EZ BUSINESS verstrekte voorstellen, prijslijsten en gegevens zijn steeds indicatief en vrijblijvend, kunnen niet als aanbod worden
beschouwd en binden EZ BUSINESS niet. Deze kunnen steeds gewijzigd worden, zonder voorafgaand bericht.
7.2 EZ BUSINESS kan aan de Klant naar eigen goeddunken een korting en/of commerciële tegemoetkoming toekennen, dewelke, naar keuze van
EZ BUSINESS in mindering kan worden gebracht van de facturatie door EZ BUSINESS aan de Klant in het kader van deze Huurovereenkomst, dan
wel meteen of op een later tijdstip kan worden uitbetaald, zonder dat de Klant dergelijke korting en/of commerciële tegemoetkoming van EZ BUSINESS kan eisen. De eventueel toegekende korting en/of commerciële tegemoetkoming is inherent verbonden aan en afhankelijk van de volledige
uitvoering van de Huurovereenkomst door de Klant. Elke niet-tijdige betaling en/of contractuele wanprestatie van het Contractueel Kader in hoofde
van de Klant, opzeg, ontbinding of nietigverklaring van de Huurovereenkomst brengt met zich mee dat elke toegestane korting en/of commerciële
tegemoetkoming zowel voor het verleden als voor de toekomst vervalt en desgevallend integraal, meer de rente overeenkomstig Artikel 7.9 van
onderhavige Huurvoorwaarden, dient te worden terugbetaald aan of middels ingebrekestelling/kennisgeving opeisbaar wordt door EZ BUSINESS.
7.3 Behoudens uitdrukkelijk en schriftelijk anders bepaald in de Huurovereenkomst, is de Huurprijs vooraf betaalbaar, exclusief btw en omvat zij
geenszins enige belasting, heffing en/of kost, waaronder (niet-limitatief) overheidsheffingen, kosten van verzekeringen, vervoer en verpakkingen.
Voormelde bijkomende kosten zijn ten laste van de Klant en worden steeds afzonderlijk vermeld op de factuur.
7.4 Indien de Goederen niet op de eerste dag van de maand worden geleverd, vangt de facturatie van de Huurprijs aan op de eerste dag van de
daaropvolgende maand. In dat geval is de Klant een gebruiksvergoeding verschuldigd voor de periode tussen de levering van de Goederen en
het begin van de Huurperiode. Deze vergoeding wordt berekend op basis van de overeengekomen Huurprijs, pro rata voor het aantal dagen dat
verstrijkt tussen de datum van levering en de start van de Huurperiode. Behoudens schriftelijk anders bepaald in de Huurovereenkomst, wordt deze
gebruiksvergoeding gefactureerd en is zij betaalbaar samen met de eerste Huurprijs.
7.5 Behoudens schriftelijk anders bepaald, verbindt de Klant zich ertoe de betalingen van de Huurprijs te voldoen middels een SEPA-mandaat. Daartoe zal de Klant een correct ingevuld en ondertekend SEPA-machtigingsformulier bezorgen aan EZ BUSINESS of haar Partner ingeval van overdracht
van de Huurovereenkomst zoals bepaald in Artikel 5 van onderhavige Huurvoorwaarden, dit uiterlijk bij het aangaan van de Huurovereenkomst.
De Klant zorgt ervoor dat er op de rekening, gekoppeld aan het SEPA-mandaat, voldoende saldo aanwezig is om de verschuldigde bedragen te
dekken op de voorziene vervaldagen.
7.6 Bij elke facturatie heeft EZ BUSINESS de mogelijkheid om de vastgestelde vergoeding zoals beschreven in de onderhavige voorwaarden,
herzien volgens de formule:
Pn = Po (0,8 Sn/So + 0,2)
waarin:
Po = Vergoeding bij aanvang
Pn = Aangepaste vergoeding
So = Salarissen + sociale lasten (loonkost) waarop de onderhoudsvergoeding is gebaseerd
Sn = Salarissen + sociale lasten (loonkost) geldig op het ogenblik van herziening
De herzieningen gebeuren op basis van de van de referteloonkosten DIGITAL die door Agoria maandelijks gepubliceerd worden en raadpleegbaar
zijn op: www.agoria.be/nl/aanbod/data-studie/referteloonkost.
7.7 EZ BUSINESS behoudt zich het recht voor de Huurprijs, maximaal één (1) keer per jaar en niet eerder dan zes (6) maanden na het ingaan van de
Huurovereenkomst, te wijzigen op basis van objectieve wijzigingen van onderhavige marktvoorwaarden. Partijen komen overeen dat onder andere
(niet-limitatief) de volgende wijzigingen hieronder vallen: diensten en prijsverhogingen van toeleveranciers; prijsverhogingen van softwarelicenties;
loonkosten en sociale lasten; vervoers-, opslag- en verpakkingskosten; verzekeringspremies; wetswijzigingen.
7.8 Bij wijziging of aanpassing van de prijs stelt EZ BUSINESS, indien mogelijk, de Klant hiervan minstens één (1) maand op voorhand van in
kennis. Indien de Klant de wijzigingen niet aanvaardt, dient de Klant de Huurovereenkomst te beëindigen binnen de acht (8) dagen na voormelde
kennisgeving, dit per aangetekend schrijven gericht aan de maatschappelijke zetel van EZ BUSINESS. Indien de Klant geen gebruik maakt van

voormeld beëindigingsrecht binnen deze termijn, wordt deze geacht in te stemmen met de wijziging of aanpassing en zet de Klant de Huurover-
eenkomst stilzwijgend verder.

EZ BUSINESS heeft het recht (maar is niet verplicht) facturen elektronisch aan de Klant ter beschikking te stellen per e-mail gericht aan het door
de Klant meegedeelde e-mailadres.
Elke klacht over de opmaak of de berekening van een factuur moet middels gemotiveerd aangetekend schrijven binnen de acht (8) dagen te rekenen
vanaf de factuurdatum ingediend worden, bij gebreke waaraan de factuur geacht zal worden te zijn aanvaard door de Klant.
Alle facturen zijn, behoudens uitdrukkelijk en schriftelijk anders op de factuur bepaald, betaalbaar op de maatschappelijke zetel van EZ BUSINESS
en te betalen binnen een termijn van veertien (14) dagen na factuurdatum. Elke opschorting, korting dan wel verrekening of compensatie met
betrekking tot de betalingsverplichtingen van de Klant jegens EZ BUSINESS wordt uitgesloten, behoudens bijzondere schriftelijke overeenkomst.
De Klant verbindt er zich toe niet ernstig betwiste facturen of saldi van facturen niet in te houden. De betalingen worden toegerekend op de oudste
openstaande schuld overeenkomstig artikel 5.210 BW, zelfs indien de Klant een andere betalingsreferentie opgeeft.
EZ BUSINESS kan te allen tijde – zelfs na faillissement, samenloop van de schuldeisers van de Klant of na het verzoek om of toelating van de Klant
tot het voordeel van een gerechtelijke reorganisatie – elke bestaande of toekomstige schuldvordering uit welken hoofde ook verrekenen met elke
som die aan de Klant uit welken hoofde ook verschuldigd is.

Bij gebreke aan tijdige (volledige) betaling van facturen op de vervaldatum, zullen de verschuldigde bedragen van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling vermeerderd worden met een forfaitaire schadevergoeding van 10% van het openstaand bedrag, met een minimum van 65,00
EUR, onverminderd het recht van EZ BUSINESS om de hoger geleden schade te vorderen, zoals (niet-limitatief) invorderingskosten. Bovendien
zullen de onbetaalde facturen van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling verwijlinteresten opbrengen zoals voorzien in artikel 5 van
de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties. Per aanmaning die wordt uitgestuurd
wordt bijkomend een aanmaningskost aangerekend van 15,00 EUR, meer de kosten voor de aangetekende zending. De niet-betaling van één enkele
factuur op de vervaldatum maakt van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling alle onbetaalde facturen opeisbaar.

7.9 Indien het vertrouwen van EZ BUSINESS in de kredietwaardigheid van de Klant geschokt wordt (zoals bij (niet-limitatief) vraag om betalingsuit-
stel, beslag of wanbetaling) dient de Klant, op eenvoudig verzoek vanwege EZ BUSINESS, een zekerheid te stellen ter (bijkomende) dekking van

de betalingsverplichtingen (al dan niet reeds opeisbaar) van de Klant. Hieronder begrepen (niet-limitatief): onvoorwaardelijke en onherroepelijke
bankgarantie ten gunste van EZ BUSINESS, persoonlijke zekerheden zoals borgstelling of aansprakelijkheidsverklaring. De Klant zal EZ Business
onmiddellijk, en ten laatste binnen de vierentwintig (24) uur, nadat (het voornemen tot) de intrekking van de voormelde garantie bekend is geworden,
hiervan in kennis stellen en dit middels aangetekend schrijven aan de zetel van EZ BUSINESS.
Artikel 8 – Bijzondere verplichtingen van de Klant
8.1 Samenwerkingsplicht
8.1.1 Partijen erkennen en aanvaarden dat het welslagen van de werkzaamheden op het gebied van informatie- en communicatietechnologie en het
resultaat van de Diensten afhankelijk is van de juiste en tijdige onderlinge samenwerking. Indien de Klant diens medewerking niet verleent, is EZ
BUSINESS gerechtigd om na voorafgaandelijke aangetekende ingebrekestelling haar Diensten op te schorten en/of een bijkomende administratiekost van 175 EUR per maand te factureren en/of de Huurovereenkomst conform Artikel 15 van onderhavige Huurvoorwaarden te ontbinden ten
nadele van de Klant bij gebreke aan remediëring binnen de vijftien (15) dagen.
8.1.2 De Klant erkent en aanvaardt dat een gebrek aan samenwerking, zoals bepaald in Artikel 8.1 van deze Huurvoorwaarden, gevolgen kan
hebben naar de levering en/of gebruik van de Goederen en/of de Diensten, in welk geval er door de Klant uitdrukkelijk afstand wordt gedaan om
EZ BUSINESS aansprakelijk te stellen voor laattijdige of gebrekkige levering, schade aan de Goederen, Diensten of gegevens van de Klant en de
onbeschikbaarheid van de Goederen en/of Diensten.
8.1.3 EZ BUSINESS verstrekt de Goederen en Diensten binnen de grenzen van de Huurovereenkomst en aan de hand van de door de Klant verstrekte
informatie. De Klant garandeert de volledigheid en juistheid van door deze verstrekte informatie, en andere gegevens die relevant zijn en zeker die
gegevens die cruciaal zijn om EZ BUSINESS in staat te stellen haar verplichtingen te kunnen nakomen. De Klant vrijwaart EZ BUSINESS voor elke
schade die zou ontstaan door een verkeerde, laattijdige of onvolledige informatie en gegevens.
8.1.4 De Klant dient EZ BUSINESS te allen tijde, onverwijld en op de gepaste wijze, op de hoogte te houden van (niet-limitatief) aanspraken, beslag,
retentie, diefstal, opeising, beschadiging of een ongeval waarbij de gehuurde Goederen betrokken zijn.
8.1.5 De Klant draagt steeds de verantwoordelijkheid voor diens bestaande infrastructuur (bijvoorbeeld, maar niet-limitatief: hardware, software,
servers, website, databases, controle- en beveiligingsprocedures, systeembeheer, etc.) en de goede functionaliteit, beschikbaarheid en veiligheid.

8.1.6 De Klant erkent gehouden te zijn tot hetgeen is bepaald in de toepasselijke handleidingen en/of instructies van EZ BUSINESS of haar lever-
anciers en/of Partners. De Klant zal geen handelingen verrichten, nalaten of dulden waarvan deze weet of redelijkerwijze had moeten weten dat ze

leiden tot een strafbaar, excessief en/of onrechtmatig gebruik van de Goederen en/of Diensten. De Klant verbindt er zich in het bijzonder toe om
de volgende verbintenissen na te leven:
• de Goederen en Diensten voor eigen rekening aan te wenden en dit als een voorzichtig en redelijk persoon;
• geen andere wisselstukken, toebehoren of verbruiksmaterialen te gebruiken dan deze door EZ BUSINESS geleverd of erkend;
• de Goederen niet te verwijderen van de locatie waar zij door EZ BUSINESS werden geïnstalleerd, behoudens met schriftelijke en uitdrukkelijk
akkoord vanwege EZ BUSINESS;
• de Goederen te onderhouden, desgevallend middels afzonderlijke onderhoudsovereenkomst afgesloten met EZ BUSINESS;
• de op de Goederen aangebrachte merken, nummers, namen en/of andere opschriften te verwijderen, te bedekken, te (doen) veranderen of te
beschadigen, noch daaraan andere toe te voegen.
8.2 Toegangscodes en inloggegevens
8.2.1 De Klant verbindt zich ertoe diens inloggegevens (gebruikersnaam en wachtwoord) voor hun eigen website strikt geheim te houden en derden
hier geen gebruik van te laten maken. De Klant is aansprakelijk voor alle schade die het gevolg is van oneigenlijk gebruik van diens inloggegevens.
De Klant is gehouden om ingeval van verlies of (poging tot) misbruik van diens inloggegevens EZ BUSINESS hiervan onmiddellijk en ten laatste
binnen de vierentwintig (24) uur nadat deze hiervan kennis had of had moeten hebben, op gepaste wijze schriftelijk op de hoogte stellen. De Klant
treft hiertoe alle nodige maatregelen teneinde de mogelijke gevolgen hiervan te beperken. EZ BUSINESS kan onder geen enkel beding aansprakelijk
worden gesteld voor enige mogelijke schade of andere gevolgen ingevolge verlies of misbruik van inloggegevens. De Klant is gehouden EZ
BUSINESS op eerste verzoek te vrijwaren en volledig schadeloos te stellen indien EZ BUSINESS schade lijdt ten gevolge van dergelijk verlies of
misbruik van deze inloggegevens.

EZ BUSINESS kan de veiligheid van het internet en de mogelijkheid van onderschepping of verstoring van gegevens die door de Klant zijn overge-
zonden met gebruik van de juiste inloggegevens niet garanderen en kan hiervoor door de Klant op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld.

8.3 Back-up

8.3.1 Uitgezonderd de gevallen waarbij back-updiensten zijn voorzien in de Bijzondere Voorwaarden of het Contractueel Kader, is de Klant verant-
woordelijk voor het instellen van procedures die deze toelaten om op elk ogenblik verloren of gewijzigde bestanden, gegevens of programma’s te

reconstrueren ongeacht de oorzaak van het verlies of wijziging. De Klant is gehouden om op dagelijkse basis over de nodige back-ups van diens
computerprogramma’s, bestanden en gegevens te beschikken. EZ BUSINESS kan onder geen enkel beding aansprakelijk worden gesteld voor
eventuele beschadiging, vernietiging of verlies van gegevens of documenten ten gevolge van het ontbreken van voormelde back-up.
8.4 Verzekeringen
8.4.1 De Klant verbindt zich ertoe de nodige verzekeringen af te sluiten en in stand te houden bij een erkende en solvabele verzekeringsmaatschappij
en dit voor de volledige looptijd van de Huurovereenkomst tot en met het moment van teruggave van de Producten. Het volgende dient (minstens)
te worden verzekerd:

• Burgerlijke aansprakelijkheid. De Klant dient diens burgerlijke aansprakelijkheid en deze van EZ BUSINESS, met betrekking tot schade aan per-
sonen en zaken, ten gevolge van het gebruik en bewaring van de Producten, te verzekeren. Het verzekeringscontract dient tevens te voorzien dat de

verzekeraar verzaakt aan enig regresrecht tegen EZ BUSINESS.
• Verlies van en schade aan de Producten. De Klant dient de Producten te doen verzekeren tegen schade veroorzaakt door brand, door blikseminslag,
door ontploffing, door implosie, door de inwerking van elektriciteit, door waterschade, door natuurkrachten, door machinebreuk en door diefstal,
dit ten gunste van EZ BUSINESS. De Klant voorziet dat de verzekerde waarde op elk ogenblik voldoende is om het totaalverlies van de Producten

te dekken, meer de eventuele kosten verschuldigd bij ontbinding van de Huurovereenkomst zoals bepaald in Artikel 15 van onderhavige Huurvoor-
waarden, en verhoogd met de restwaarde.

8.4.2 Teneinde EZ BUSINESS de mogelijkheid te bieden de verplichtingen zoals bepaald in Artikel 8.4 van deze Huurvoorwaarden te controleren,
zorgt de Klant ervoor dat:
• EZ BUSINESS jaarlijks en voor het eerst uiterlijk op de leveringsdatum van de Producten het verzekeringscertificaat ontvangt welke bevestigt dat de
Producten voor schade voldoende en minstens voor de totale Huurprijs zoals bepaald in de Huurovereenkomst zijn verzekerd.
• EZ BUSINESS, of een door haar aangewezen derde, op elk moment de naleving van de verzekeringsplicht kan controleren. EZ BUSINESS kan
hiertoe alle nodige relevante informatie over de verzekering en de Huurovereenkomst delen met een derde, die contact kan opnemen met de Klant.
Op eerste verzoek zal de Klant diens verzekeringsovereenkomst en/of de betalingsbewijzen van de premies aan EZ BUSINESS overhandigen.
• EZ BUSINESS onverwijld op gepaste wijze wordt geïnformeerd omtrent de beëindiging, opzegging of schorsing van de verzekeringsovereenkomst
of enige premiewanbetaling.
8.4.3 Indien de Klant nalaat tijdig bewijsstukken te verstrekken of het verzekerd bedrag ontoereikend blijkt en deze nalaat hieraan te remediëren
na schriftelijke aanmaning waarin een termijn van dertig (30) dagen wordt toegekend, heeft EZ BUSINESS het recht, maar niet de verplichting,
na de Klant hiervan in kennis te stellen, de Producten te verzekeren middels haar eigen polis. De kosten hiervan worden op de Klant verhaald en
zullen samen met de periodieke Huurprijs worden gefactureerd. De Klant behoudt evenwel steeds de mogelijkheid om alsnog zelf de benodigde
verzekering te regelen en het bewijs daarvan te overleggen.
8.4.4 Tot zekerheid van de goede uitvoering van diens verbintenissen, geeft de Klant hierbij aan EZ BUSINESS een pandrecht op diens vorderingen
uit hoofde van de verzekeringspolissen die voor de Producten werden afgesloten, dit voor de volledige duurtijd van de Huurovereenkomst. De Klant
verbindt zich ertoe de sommen die deze uit hoofde van de verpande vorderingen verschuldigd zijn of zullen worden niet over te dragen, opnieuw
te verpanden, of op enige wijze beschikbaar te stellen voor compensatie, beslag door derden of andere belemmeringen en geen handelingen te
verrichten die de werking of uitwerking van het pandrecht kunnen beperken of hinderen.

EZ BUSINESS wordt gemandateerd om, zonder rechterlijke tussenkomst, als enige gerechtigde, op alle vervaldagen en op welk ogenblik van
opeisbaarheid van de verpande vorderingen ook, alle sommen met betrekking tot deze vorderingen te innen en aan te rekenen op de bedragen
die de Klant verschuldigd is. Deze pandgeving geschiedt tot zekerheid van alle bedragen die de Klant aan EZ BUSINESS verschuldigd is of zal zijn
uit hoofde van het de Huurovereenkomst tussen de Klant en EZ BUSINESS en dit ter hoogte van een maximaalbedrag gelijk aan de Huurperiode
vermenigvuldigd met het bedrag van de Huurprijs, in hoofdsom en bijhorigheden, vermeerderd met het bedrag van de aankoopoptie in het kader
van een leasingcontract.
8.5 Onderhoud
8.5.1 De Klant is gehouden tot stelselmatig onderhoud van de Producten, dit middels een te onderschrijven Onderhoudsovereenkomst.
8.5.2 De Klant erkent en aanvaardt dat een beëindiging van de Onderhoudsovereenkomst wegens enige contractuele wanprestatie vanwege de Klant
of in onderling akkoord tussen Partijen, de Klant volledig instaat voor het onderhoud van de Producten, tevens alle verantwoordelijkheid draagt
voor enige waardevermindering van de Producten, minstens tot de waardevermindering ingevolge de slijtage van de slijtvaste onderdelen. Iedere
waardevermindering kan door EZ BUSINESS op de Klant worden verhaald.
8.5.3 De Klant is gehouden tot het onderhoud van de Producten zoals een normaal en omzichtig persoon, in acht genomen de regels van de kunst
en eventuele documentatie of informatie van EZ BUSINESS of haar Partners, leveranciers.

8.5.4 Herstellingen van de Producten worden slechts uitgevoerd wanneer de Klant een Onderhoudsovereenkomst bij EZ BUSINESS heeft onder-
schreven en deze naleeft.

Artikel 9 – Persoonsgegevens
9.1 De Klant bevestigt op de hoogte te zijn van het privacybeleid van EZ BUSINESS (te allen tijde te raadplegen op: ezbusiness.be/privacybeleid). In

voormeld privacybeleid vindt de Klant verdere informatie over de verwerking van persoonsgegevens door EZ BUSINESS, de finaliteiten van de verw-
erking, de categorieën van persoonsgegevens die daarbij betrokken zijn, de wijze van dataverzameling, de bewaartermijn van de persoonsgegevens

en de manier waarop de Klant diens rechten kan uitoefenen en diens privacykeuze kan maken.

9.2 Indien tijdens de uitvoering van de Diensten persoonsgegevens zouden worden verwerkt, kan EZ BUSINESS beschouwd worden als de verwerk-
er van de persoonsgegevens en de Klant als verwerkingsverantwoordelijke voor de verwerking van de persoonsgegevens.

9.3 Partijen verbinden er zich principieel en uitdrukkelijk toe om de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), in werking getreden op
24/05/2016 en effectief van toepassing vanaf 25/05/2018, na te leven en hebben, indien nodig, daartoe een Verwerkersovereenkomst afgesloten
overeenkomstig artikel 28 AVG.
Artikel 10 – Overmacht en imprevisie
10.1 Overmacht
10.1.1 EZ BUSINESS is nooit aansprakelijk voor vertragingen of tekortkomingen in de uitvoering van haar verplichtingen indien dit te wijten is
aan overmacht.
10.1.2 Onder overmacht wordt begrepen (niet-limitatief): elke gebeurtenis of omstandigheid die de verdere uitvoering van de Huurovereenkomst

(tijdelijk) onmogelijk maakt die redelijkerwijs niet kon worden voorkomen of voorzien of die buiten de controle van EZ BUSINESS valt, zoals natuur-
rampen, overheidsmaatregelen, elektriciteitspannes, beperkt aanbod van grondstoffen op de markt, storingen in (telefoon)netwerken, brand, stakin-
gen, tekortkomingen van leveranciers (zoals (niet-limitatief): voorraad-, productie- en leveringsproblemen), boycotten, oorlogen en gewapende

conflicten, pandemieën en cybercrime.

10.1.3 Overmacht heeft uitsluitend gevolgen voor de toekomst. De door EZ BUSINESS aangerekende voorschotten worden geacht definitief ver-
worven te zijn als forfait voor de uitvoering en/of levering tot dan, onverminderd haar recht het meer geleverde en/of uitgevoerde aan te rekenen.

10.1.4 Ingeval EZ BUSINESS zich wil beroepen op overmacht, stelt zij de Klant hiervan zo snel mogelijk en op gepaste wijze van in kennis,
vermeldt wat de reden voor het inroepen van overmacht is en deelt hiervan tevens een inschatting van mee, dan wel of de uitvoering van de
Huurovereenkomst definitief onmogelijk is geworden. EZ BUSINESS zal in voorkomend geval alle redelijke maatregelen treffen teneinde de tijdelijke
overmachtssituatie te beëindigen en onmiddellijk de uitvoering te hervatten na beëindiging van de overmachtssituatie, tenzij uitdrukkelijk anders
overeengekomen.
10.1.5 Indien de overmachtssituatie langer dan drie (3) maanden duurt, heeft EZ BUSINESS het recht de Huurovereenkomst (gedeeltelijk) te
beëindigen, zonder voorafgaande rechterlijke tussenkomst of verdere kennisgeving en zonder dat een schadevergoeding verschuldigd is door
EZ BUSINESS.
10.2 Imprevisie
10.2.1 Ingeval van fundamentele wijziging van de omstandigheden en/of voorwaarden, die niet toe te schrijven zijn aan EZ BUSINESS en ten gevolge
waarvan haar contractuele verplichtingen voor wat betreft de Diensten ten aanzien van de Klant op onbillijke wijze worden verzwaard, verbinden de
Partijen er zich toe de voorwaarden voor de Diensten zoals omschreven in de Huurovereenkomst opnieuw te onderhandelen teneinde gezamenlijk
tot een billijke oplossing te komen voor het verderzetten van de Huurovereenkomst. Hierbij wordt er gestreefd om tot een gelijkaardig evenwicht
tussen de contractuele verplichtingen van Partijen te komen als het evenwicht dat bestond bij het aangaan van de Huurovereenkomst.
10.2.2 Ingeval de Partijen het niet eens zouden geraken over de vraag of er zich inderdaad fundamentele wijzigingen van de omstandigheden en/of
voorwaarden, zoals bedoeld in vorige alinea, hebben voorgedaan, zullen beide Partijen een deskundige aanduiden die, gebeurlijk bijgestaan door
een derde, zal nagaan of er zich al dan niet dergelijke voorwaarden of wijzigingen hebben voorgedaan.
10.2.3 Bij gebreke aan positieve reactie van de Klant om tot heronderhandelingen over te gaan binnen de maand nadat EZ BUSINESS hiertoe bij
aangetekend schrijven heeft verzocht, zal EZ BUSINESS gerechtigd zijn de Huurovereenkomst op te zeggen bij aangetekend schrijven, mits het
respecteren van een opzegtermijn van drie (3) maanden, zonder tot enige schadevergoeding verplicht te zijn.
Artikel 11 – Vrijwaring
11.1 De Klant bevestigt EZ BUSINESS te vrijwaren en bijstand te verlenen op eerste verzoek van EZ BUSINESS tegen aanspraken van derden (incl.
werknemers) ten gevolge van (niet-limitatief):
• schade (mede) veroorzaakt door of in verband staande met (het niet zorgvuldig en volgens de regels van de kunst gebruik van) de Producten, dan
wel het materiaal, waarvan EZ Business niet de leverancier is;
• onrechtmatig gebruik door de Klant van door EZ BUSINESS geleverde Goederen en/of Diensten;
• de verwerking van persoonsgegevens die door de Klant worden meegedeeld of persoonsgegevens die door EZ BUSINESS worden verwerkt
overeenkomstig de instructies van Klant;
• enige inbreuk op de intellectuele eigendomsrechten of andere rechten van derden die voortvloeien uit de exploitatiewijzen van de Klant;
• niet-naleving van de toepasselijke handleidingen en/of instructies van EZ BUSINESS of haar leveranciers.
• niet-naleving van de verplichtingen zoals bepaald in Artikel 8.1 van onderhavige Huurvoorwaarden.
11.2 De vrijwaringsplicht van de Klant ten aanzien van EZ BUSINESS betreft een vrijwaring voor alle schade, intresten, boeten en kosten, dit
onverminderd het recht van EZ BUSINESS op volledige schadeloosstelling door de Klant. De bijstandverplichting van de Klant houdt in dat de Klant
op eerste verzoek van EZ BUSINESS tussenkomt in een minnelijke dan wel gerechtelijke of administratieve procedure en tevens de kosten (niet-limitatief: kosten van deskundigen, raadslieden, gerechtskosten, administratieve kosten) van EZ BUSINESS in deze procedure draagt.
Artikel 12 – Aansprakelijkheid van EZ BUSINESS
12.1 Eventuele klachten inzake de uitvoering van de Huurovereenkomst dienen schriftelijk, gemotiveerd en uiterlijk binnen de vijftien (15) kalenderdagen nadat de niet correcte uitvoering van de Huurovereenkomst had moeten worden vastgesteld, worden gemeld aan EZ BUSINESS middels
aangetekend schrijven, bij gebreke waaraan de Klant dienaangaande geen enkel recht of verhaal meer kan laten gelden.
12.2 De aansprakelijkheid van EZ BUSINESS voor bewezen schade als gevolg van tekortkomingen in hoofde van EZ BUSINESS is beperkt tot de
gehoudenheid van EZ BUSINESS tot één of meerdere van de volgende opties, naar keuze van EZ BUSINESS:
(1) het crediteren van de relevante (deel)facturen met betrekking tot het (relevante onderdeel van) de gebrekkige Goederen en/of Dienst;
(2) het opnieuw leveren van (het relevante onderdeel van) de gebrekkige Goederen en/of Dienst;
(3) het herstellen of vervangen van (het relevante onderdeel van) de gebrekkig Goederen en/of Dienst zonder meerkost;
(4) het betalen van een schadevergoeding gelijk aan het totale factuurbedrag betaald door de Klant voor de levering van (het relevante onderdeel
van) de gebrekkige Goederen en/of Dienst.

12.3 EZ BUSINESS is nimmer aansprakelijk voor beweerde tekortkomingen aan de door haar geleverde Goederen en/of Diensten indien (ni-
et-limitatief):

• deze werden opgeslagen of geplaatst in daarvoor niet geschikte (opslag)plaatsen;
• deze niet, onjuist of onvoldoende werden onderhouden;
• deze verkeerd, abnormaal of op een onrechtmatige wijze werden gebruikt en/of bediend;
• deze niet werden gebruikt waarvoor deze normaliter zijn bestemd;
• de aanwijzingen van EZ BUSINESS niet correct werden nageleefd;
• deze (gedeeltelijk) werden gewijzigd, bewerkt of vervangen door de Klant of een derde;
• de Klant diens verplichtingen, in het bijzonder uit Artikel 8.1, van onderhavige Huurvoorwaarden niet naleeft;
• de schade het gevolg is van de fout, onvoorzichtigheid of nalatigheid de Klant.
12.4 Onverminderd hetgeen in Artikel 12.6 van onderhavige Huurvoorwaarden bepaald, kan EZ BUSINESS nooit aansprakelijk worden gehouden
voor (niet-limitatief) enige winstderving, indirecte, incidentele of gevolgschade, verliezen. EZ BUSINESS is in geen geval aansprakelijk voor schade
aan de met de Goederen en/of Diensten verbonden hardware, software, data en (persoons)gegevens. Noch is zij aansprakelijk voor schade of kosten
die het gevolg zijn van een lichte fout van EZ BUSINESS die geen essentiële verbintenis uitmaakt, noch van enig misbruik van de toegangs- of
identificatiecodes.
12.5 Enkel EZ BUSINESS kan worden aangesproken voor schade veroorzaakt door een fout van haar hulppersonen, m.n., haar werknemers, onderaannemers, … (Hulppersonen in de zin van artikel 6.3, §2 BW). De hulppersoon van EZ BUSINESS kan niet worden aangesproken, behoudens
voor schade veroorzaakt door een misdrijf gepleegd door de hulppersoon, eigen opzet of eigen bedrieglijke fout in hoofde van de hulppersoon.
12.6 EZ BUSINESS kan nooit gehouden zijn tot meer dan hetgeen waarop zij aanspraak kan maken ten aanzien van haar leveranciers.
12.7 Onverminderd hetgeen hierboven is bepaald, is de aansprakelijkheid van EZ BUSINESS in elk geval beperkt tot de posten en de bedragen
waarvoor zij verzekerd is en welke zijn opgenomen in haar polis beroepsaansprakelijkheid. De Klant erkent en aanvaardt afstand van verhaal te doen
voor het surplus van de schade. De volledige polis ligt te allen tijde ter inzage op de maatschappelijke zetel van EZ BUSINESS en wordt op eerste
verzoek in kopie aan de Klant meegedeeld. Indien geen verzekeringsdekking is voorzien zal het bedrag van de maximale aansprakelijkheid van EZ
BUSINESS beperkt zijn tot [25.000,00 EUR].
12.8 De beperkingen zoals uiteengezet in Artikel 12 van onderhavige Huurvoorwaarden zijn niet van toepassing op schade veroorzaakt door een
opzettelijke en/of bedrieglijke fout door EZ BUSINESS of haar aangestelden.
Artikel 13 – Opschorting
13.1 Indien de Klant diens contractuele verplichtingen niet nakomt, kan EZ BUSINESS na aangetekende ingebrekestelling en het gebrek aan
remediëring door de Klant binnen de vijftien (15) dagen, zonder dat EZ BUSINESS daarvoor aansprakelijk kan worden gesteld, het recht van de
Klant op de verdere uitvoering van de Huurovereenkomst opschorten, blokkeren, beperken, opheffen of annuleren. De Klant erkent en aanvaardt
alle gevolgen en schade ingevolge de opschorting.
13.2 Na het einde van de opschorting zal de Klant gehouden zijn een reactivatievergoeding voor de Diensten ten bedrage van 250 EUR excl. btw
te betalen aan de EZ BUSINESS. De uitvoering van de Huurovereenkomst wordt slechts hernomen wanneer deze vergoeding door de Klant wordt
betaald op de rekening van EZ BUSINESS.
Artikel 14 – Opzegging
14.1 Opzegging vóór levering
14.1.1 De Klant heeft het recht om de Huurovereenkomst voorafgaandelijk aan de (eerste) (deel)(op)levering van de Goederen en/of de Diensten op
te zeggen, in welk geval de Klant aan EZ BUSINESS een forfaitaire opzegvergoeding verschuldigd is, gelijk aan 60% van de totale Huurprijs met een
minimum van 2.500 EUR, onverminderd het recht van EZ BUSINESS op een hogere vergoeding voor bewezen schade.
In het geval de Klant de Huurovereenkomst wenst te annuleren binnen de periode van vijf (5) werkdagen die de aan de Klant meegedeelde (eerste)
(deel) (op)leveringsdatum voorafgaat wordt het percentage zoals hierboven vermeld verhoogd naar [75%] van de totale Huurprijs.
14.2 Opzegging na levering
14.2.1 Indien de Klant de Huurovereenkomst opzegt, worden enige toegekende gebruiksrechten op de Producten van onmiddellijk beëindigd
alsook is de Klant aan EZ BUSINESS, bovenop de openstaande factuurbedragen, desgevallend verhoogd met interesten en kosten, een opzeg-/
verbrekingsvergoeding verschuldigd minstens gelijk aan de resterende geïndexeerde huurgelden, verhoogd met de residuele waarde en 5% wederbeleggingsvergoeding, dit verminderd met het beschikbaar saldo van de verkoop van de Goederen. Dit onverminderd het recht van EZ BUSINESS
om een hoger geleden schade te vorderen.
Voormelde opzegvergoeding is verschuldigd als een verplichte tegenprestatie voor de uitoefening van het beëindigingsrecht van de Klant.
14.3 Gemeenschappelijke bepalingen opzeg

14.3.1 De Klant erkent en aanvaardt dat wanneer de Huurovereenkomst wordt opgezegd, de aan de Huurovereenkomst verbonden Onderhoudsover-
eenkomst automatisch wordt opgezegd voor zover deze gekoppeld is aan de Goederen en/of Diensten geleverd in het kader van de Huurovereenkomst, dit overeenkomstig de bepalingen van de door de Klant onderschreven Onderhoudsovereenkomst.

14.3.2 De Klant erkent en aanvaardt tevens de eigen verantwoordelijkheid voor de gevolgen van de opzegging van de Huurovereenkomst en de
Onderhoudsovereenkomst.
Artikel 15 – Ontbinding
15.1 EZ BUSINESS heeft het recht om de Huurovereenkomst met de Klant te allen tijde, met onmiddellijke ingang, zonder rechterlijke machtiging,
na voorafgaande ingebrekestelling en zonder betaling van enige schadevergoeding te ontbinden in volgende gevallen:
• Indien de Klant, ondanks voormelde schriftelijke ingebrekestelling waarbij een termijn van vijftien (15) kalenderdagen in acht wordt genomen,
in gebreke blijft met de (tijdige en behoorlijke) nakoming van één of meer substantiële verplichtingen uit de Huurovereenkomst, zoals doch niet
limitatief de verplichtingen van Artikel 8 van onderhavige Huurovereenkomst, of onderhavige Huurvoorwaarden;
• Indien de Klant weigert een bijkomende garantie zoals bepaald in Artikel 7.10 van onderhavige Huurvoorwaarden te verstrekken, dan wel wanneer
deze garantie wordt ingetrokken of verminderd;
• Indien de Klant zich bevindt in een situatie van staking van betaling, collectieve schuldenregeling, gerechtelijke reorganisatie, vereffening of
ontbinding of faillissement;
• Indien de Klant diens activiteiten heeft stopgezet of bij diens overlijden;
• Indien de zeggenschap over de Klant wijzigt;
• Indien beslag gelegd wordt op (een deel) van de vermogensbestanddelen van de Klant of bij andere vormen van gedwongen tenuitvoerlegging;
• Indien de Klant door een handeling of nalatigheid de Goederen en/of Diensten hanteert / laat hanteren op een wijze erop gericht een derde op een
rechtstreekse of onrechtstreekse manier schade te doen berokkenen;
• Indien er schade, vernietiging of verlies van de Goederen is vastgesteld;
• Indien de Klant aan EZ BUSINESS en/of de Partner onjuiste informatie verstrekt heeft betreffende diens onderneming of financiële situatie die een
cruciale rol gespeeld heeft in de beslissing van EZ BUSINESS en/of de Partner om de relatie met de Klant aan te gaan;

• Indien de Huurovereenkomst overeenkomstig Artikel 13 van onderhavige Huurvoorwaarden werd opgeschort en de Klant weigert de reactivati-
evergoeding te voldoen;

• Bij wanbetaling van facturen.
EZ BUSINESS heeft bij wanprestatie in hoofde van de Klant evenwel de keuze om de Huurovereenkomst te ontbinden, dan wel de (desnoods
gedwongen) uitvoering van de Huurovereenkomst te eisen.
15.2 Ingeval de Huurovereenkomst wordt ontbonden lastens de Klant worden alle toegekende gebruiksrechten op de Producten van rechtswege
en onmiddellijk beëindigd alsook worden alle vorderingen van EZ BUSINESS op de Klant opeisbaar, heeft EZ BUSINESS, bovenop de vervallen
en onbetaalde sommen, vermeerderd met de verwijlinteresten, recht op een schadevergoeding gelijk aan resterende geïndexeerde huurgelden,
verhoogd met de residuele waarde en 5% wederbeleggingsvergoeding, dit verminderd met het beschikbaar saldo van de verkoop van de Goederen.
Dit onverminderd het recht van EZ BUSINESS om een vergoeding voor de werkelijke schade te eisen.
15.3 De Klant aanvaardt dat bij ontbinding van de Huurovereenkomst de uitvoering van het Contractueel Kader kan worden stopgezet of opgeschort.
Artikel 16 – Einde van de Huurovereenkomst
16.1 Bij beëindiging van de Huurovereenkomst, ongeacht de reden (ontbinding, opzegging, of einde van de Huurovereenkomst), dient de Klant de
Goederen en bijhorigheden volledig en in dezelfde staat als beschreven in de leverbon, behoudens normale slijtage, samen met de niet-verbruikte
verbruiksmaterialen, ter beschikking te stellen van EZ BUSINESS. Kosten voor retourtransport zijn ten laste van de Klant en worden bepaald aan de
hand van de op dat moment bij EZ BUSINESS gehanteerde tabel vervoerskosten per gewichtsgroep.

16.2 Indien de Klant weigert de Goederen bij het einde van de Huurovereenkomst overeenkomstig Artikel 16.1 van onderhavige Huurvoorwaarden
aan EZ BUSINESS ter beschikking te stellen en diens medewerking te verlenen bij de retournering van de Goederen, wordt van rechtswege en
zonder voorafgaande ingebrekestelling een forfaitaire schadevergoeding opgelegd van 100,00 EUR per Goed per dag, dagdeel daaronder begrepen,
voor iedere dag dat het Goed niet wordt afgegeven, dit met een maximum van 5.000,00 EUR per Goed.
16.3 De Klant is gehouden tot de minderwaarde die zou voortspruiten uit de beschadigde toestand van het teruggenomen Goed en dient afzonderlijk
te worden vergoed. De door de Klant gedane betalingen worden eerst aangerekend op de bedongen vergoeding en op de verwijlintresten en daarna
op de onbetaald gebleven kosten en ten slotte op de hoofdsommen. Onderhavige afrekening zal eveneens toegepast worden in geval van totaalverlies, vastgesteld en bevestigd door een expertise waarvan de kosten eveneens ten laste vallen van de Klant.
Artikel 17 – Algemene bepalingen
17.1 EZ BUSINESS heeft het recht haar rechten en verplichtingen voortvloeiend uit deze Huurovereenkomst over te dragen aan derden zonder
voorafgaande toestemming van de Klant. EZ BUSINESS heeft tevens het recht om de schuldvordering die door onderhavige Huurovereenkomst
ontstaat af te staan of in pand te geven en zal in voorkomend geval de Klant hiervan op passende wijze inlichten. De Klant kan diens rechten en
verplichtingen uit hoofde van deze Huurovereenkomst uitsluitend overdragen na voorafgaande, uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van EZ
BUSINESS.
17.2 EZ BUSINESS behoudt zich het recht voor om de op haar rustende verbintenissen voortvloeiend uit de Huurovereenkomst in haar opdracht
door derden te laten uitvoeren.
17.3 Partijen bevestigen dat hun definitieve overeenkomst volledig vervat ligt in deze Huurovereenkomst, Huurvoorwaarden, het Contractueel Kader,
inclusief hun bijlagen, die alle voorafgaande mondelinge of schriftelijke besprekingen, voorstellen of akkoorden vervangen. Latere wijzigingen
dienen schriftelijk te gebeuren en moeten door beide Partijen ondertekend zijn.
17.4 Het loutere feit dat een Partij niet aandringt op de strikte naleving van enige bepaling van de Overeenkomst of dit niet afdwingt, kan niet worden
geïnterpreteerd als een verzaking aan of een afstand van recht, tenzij dit schriftelijk wordt bevestigd.
17.5 Indien één of meerdere bepalingen van deze Huurvoorwaarden nietig of onuitvoerbaar worden verklaard, zullen Partijen deze bepalingen
vervangen door een geldige en uitvoerbare bepaling die, in de mate van het mogelijke, het economische, zakelijke of ander doel van genoemde
nietige of onuitvoerbare bepaling zal bereiken en blijven de overige bepalingen van de Huurvoorwaarden van kracht.
17.6 De Klant dient EZ BUSINESS steeds op een passende wijze te informeren over wijzigingen in de adres- en factuurgegevens die bij de ondertekening van de Huurovereenkomst werden meegedeeld.
17.7 Ingeval de Klant onder de Huurovereenkomst meerdere partijen uitmaakt, zijn deze partijen ten aanzien van EZ BUSINESS hoofdelijk en
ondeelbaar gehouden tot de uitvoering van de Huurovereenkomst.
17.8 De Artikelen 11, 12, 16, 25 en 28 zullen na de beëindiging van de Huurovereenkomst, om gelijk welke reden, een blijvende gelding kennen.
17.9 De vergoedingen zoals omschreven in de Artikelen 7.9, 8.1.1, 13.2 en 16.2 van de Huurvoorwaarden worden geïndexeerd overeenkomstig de
in Artikel 7.6 van onderhavige Huurvoorwaarden weerhouden formule.
17.10 Partijen komen overeen dat (i) elektronische handtekeningen die kwalificeren als een geavanceerde of een gekwalificeerde elektronische
handtekening onder de eIDAS Verordening (Verordening (EU) nr. 910/2014) of (ii) scans van de ondertekende handtekeningpagina van deze
Huurovereenkomst bezorgd via e-mail in .pdf formaat, dezelfde bewijswaarde hebben als een origineel papieren exemplaar met een handgeschreven
handtekening.
Artikel 18 – Toepasselijk recht en bevoegde rechtbank
18.1 Onderhavige Huurvoorwaarden en de Huurovereenkomst worden beheerst door het Belgische recht. De verbintenissen tussen Partijen worden
geacht te zijn ontstaan op de maatschappelijke zetel van EZ BUSINESS.
18.2 Elk geschil tussen de Klant en EZ BUSINESS behoort tot de uitsluitende bevoegdheid van de rechtbanken van de plaats van de maatschappelijke
zetel van EZ BUSINESS.
II. GOEDEREN
Artikel 19 – Levering Goederen
19.1 De Klant verstrekt EZ BUSINESS vóór de geplande levering alle nuttige en noodzakelijke informatie met betrekking tot de levering. De Goederen
worden door EZ BUSINESS rechtstreeks geleverd en in ontvangst genomen door de Klant op de daartoe aangeduide plaats. De Klant verzekert dat
de daartoe bestemde lokalen met de nodige installaties en aansluitingen voorzien zijn. Tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk door EZ BUSINESS anders
bepaald in de Huurovereenkomst, geschiedt de levering en installatie van de Goederen op kosten en risico van de Klant. Indien de levering door
gebreke hieraan niet op het overeengekomen ogenblik kan plaatsvinden, zullen de kosten die hieraan verbonden zijn ten laste van de Klant komen.
Iedere vertraging veroorzaakt door een vertraging in het aanleveren van noodzakelijke informatie en/of hard- en software infrastructuur door de Klant
of een derde dan wel externe leveranciers of partners van EZ BUSINESS valt buiten de verantwoordelijkheid van EZ BUSINESS. De Klant verzaakt in
dat geval aan haar recht om tot ontbinding over te gaan.
Artikel 20 – Overdracht van eigendom en risico
20.1 Alle Goederen en hun toebehoren, inclusief wisselstukken en gemonteerde toebehoren, blijven te allen tijde de eigendom van EZ BUSINESS of
de Partner. De Klant kan niet beschikken over de eigendomsrechten op de Goederen. Meer bepaald kan de Klant niet (niet-limitatief) de eigendom
ervan aan derden overdragen, verhuren, verkopen, in pand geven of met om het even welke zekerheid of voorrecht bezwaren. Het risico op verlies
en/of beschadiging van de Goederen gaat over op de Klant vanaf het moment van ondertekening van de Huurovereenkomst.
20.2 Ingeval van beslag / aanspraak vanwege een derde op de Goederen moet de Klant deze derde ervan op de hoogte stellen dat de Goederen
eigendom zijn van EZ BUSINESS. In voorkomend geval dient de Klant EZ BUSINESS hiervan onverwijld en ten laatste binnen de vierentwintig (24)
uur op gepaste wijze van op de hoogte brengen. De Klant bezorgt in voorkomend geval zo snel mogelijk alle nuttige informatie aan EZ BUSINESS,
verleent diens volledige medewerking teneinde de beslagen goederen door EZ BUSINESS terug te doen nemen en draagt hiervoor alle kosten.
De Klant is in voorkomend geval gehouden tot het vrijwaren van en bijstand verlenen aan EZ BUSINESS, conform Artikel 11 van onderhavige
Huurvoorwaarden. Dit, onverminderd het recht van EZ BUSINESS om een hoger geleden schade te vorderen.
20.3 In tegenstelling tot hetgeen bepaald in artikel XX.194 WER, kan EZ BUSINESS in geen geval worden aangesproken voor kosten van bewaren
of teruggave ingeval van faillissement van de Klant.
Artikel 21 – Intellectuele eigendom

21.1 Alle grafische elementen, merken, tekeningen, modellen, logo’s en dergelijke, die op de Goederen, in handleidingen en in gebruiksaanwijzin-
gen voorkomen, zijn de exclusieve eigendom van de producenten, fabrikanten of van EZ BUSINESS. Ze worden niet overgedragen en komen niet in

aanmerking voor gebruik, exploitatie, weergave, reproductie of aanpassing door de Klant of elke andere derde.
21.2 Het is de Klant niet toegelaten de Goederen te wijzigen, aan te passen of te demonteren. Eventuele noodzakelijke of gewenste veranderingen
aan de Goederen mogen uitsluitend door EZ BUSINESS worden aangebracht.
III. DIENSTEN
Artikel 22 – Levering Website
22.1 De ontwikkeling van de Website wordt pas opgestart na aanlevering van de vereiste informatie en documentatie door de Klant aan EZ BUSINESS. EZ BUSINESS zal een ontwerp (demo-versie) van de Website ter beschikking stellen aan de Klant, die binnen een periode veertien (14)
dagen zal beoordelen of dit ontwerp volgens de regels van de kunst werd ontwikkeld of zijn opmerkingen schriftelijk zal mededelen. Bij gebreke aan
opmerkingen binnen de voormelde periode wordt het betrokken ontwerp van de Website geacht te zijn aanvaard.
22.2 Ingeval van niet-aanvaarding overeenkomstig Artikel 22.1 van deze Huurovereenkomst, beschikt EZ BUSINESS over een redelijke periode van
minstens veertien (14) werkdagen om de nodige aanpassingen door te voeren of gemotiveerd uitleg te geven waarom de door de Klant aangehaalde
reden van niet-aanvaarding niet opgaat. Na het doorvoeren van de aanpassingen zal de Klant binnen de zeven (7) dagen het aangepast ontwerp
beoordelen waarna, behalve indien het kennelijk onredelijk zou zijn, de Website geacht worden te zijn opgeleverd.
22.3 De ontwikkeling van de Website behelst een door de Klant gekozen pakket zoals omschreven in de Bijzondere Voorwaarden. De ontwikkeling
van de Website gebeurt bij voorkeur vanop afstand. Iedere verplaatsing van EZ BUSINESS naar de Klant wordt in regie (incl. verplaatsingstijd), meer
de verplaatsingskost, aangerekend overeenkomstig de bij EZ BUSINESS op dat ogenblik geldende tarieven.

22.4 Alle Goederen en hun toebehoren, inclusief wisselstukken en gemonteerde toebehoren, blijven te allen tijde de eigendom van EZ BUSINESS of
de Partner. De Klant kan niet beschikken over de eigendomsrechten op de Goederen. Meer bepaald kan de Klant niet (niet-limitatief) de eigendom
ervan aan derden overdragen, verhuren, verkopen, in pand geven of met om het even welke zekerheid of voorrecht bezwaren. Dit, tot de algehele
betaling van de hoofdsom en bijhorigheden. Het risico op verlies en/of beschadiging van de Goederen gaat over op de Klant vanaf het moment van
ondertekening van de Huurovereenkomst.
Artikel 23 – Levering Licentiesoftware
23.1 Indien de Klant Licentiesoftware onderschrijft in de Bijzondere Voorwaarden, gebeurt de datamigratie, opleiding en configuratie van de Licentiesoftware door EZ BUSINESS en tegen betaling van een vergoeding zoals vermeld in de Bijzondere Voorwaarden.
Artikel 24 – Intellectuele eigendom
24.1 Met de oplevering van de Diensten conform Artikel 22 en Artikel 23 van onderhavige Huurvoorwaarden, wordt aan de Klant, desgevallend middels een tussen Partijen afzonderlijk daartoe gesloten Onderhoudsovereenkomst, een beperkt, niet-exclusief, niet-overdraagbaar en niet-sublicentieerbaar wereldwijd gebruiksrecht toegestaan met betrekking tot de Diensten en dit gedurende de duurtijd van de Huurovereenkomst. Behoudens
anders overeengekomen volgens de Huurovereenkomst, kan de oplevering van de Diensten kan niet gezien worden als een overdracht van enige
intellectueel eigendomsrecht in hoofde van EZ BUSINESS aan de Klant, behoudens andersluidend beding.
24.2 EZ BUSINESS, haar licentiegever(s) of externe partner(s) behouden alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot opgeleverde
Diensten, behoudens andersluidend schriftelijk akkoord tussen Partijen.
Artikel 25 – Portfolio en referenties
25.1 De Klant gaat ermee akkoord dat de door EZ BUSINESS ontwikkelde Website wordt opgenomen in het portfolio van EZ BUSINESS.
25.2 De klant gaat ermee akkoord dat EZ BUSINESS op de geleverde Website een link toevoegt, bijvoorbeeld: “Design by EZ BUSINESS”. Het is de
Klant niet toegelaten deze link te verwijderen of onleesbaar te maken.
Artikel 26 – Registratie van domeinnamen
26.1 De registratie van domeinnamen op verzoek van de Klant geschiedt op diens kosten, op diens naam, op diens eigen verantwoordelijkheid en
volgens de algemene voorwaarden voor de domeinnaamregistratie die beschikbaar zijn op de registry die deze domeinnamen beheert. De Klant
kent en aanvaardt deze algemene voorwaarden.
EZ BUSINESS draagt op geen enkele wijze enige aansprakelijkheid voor het registreren van domeinnamen waarvan de registratie als te kwader
trouw of onrechtmatig worden bestempeld, het opgeven van verkeerde domeinnamen of van domeinnamen welke een inbreuk zouden uitmaken
op rechten van derden, dataverlies, de onbeschikbaarheid van de domeinnaam, enz… De Klant zal EZ BUSINESS telkens vrijwaren voor eventuele
aanspraken van derden ingevolge de registratie van de bewuste domeinnaam, zoals bepaald in Artikel 11.2 van onderhavige Huurvoorwaarden.
26.2 Behoudens wanneer de Klant het pakket Website PREMIUM heeft onderschreven, gebeurt de migratie van de Website naar de domeinnaam
tegen een vooraf bepaalde kostprijs, zoals aangeduid in de Huurovereenkomst, die aan de Klant zal worden gefactureerd.
26.3 De Klant geeft steeds aan EZ BUSINESS de volmacht om in naam en voor rekening van de klant alle nodige administratieve, feitelijke en
juridische initiatieven te nemen om de transfers van domeinnamen te kunnen realiseren ten behoeve van de Klant.
Artikel 27 – SEO
27.1 EZ BUSINESS zal volgens de geldende gebruiken, en afhankelijk van het gekozen pakket, aan de met de domeinnaam gebonden Website
de noodzakelijke aanpassingen aanbrengen teneinde deze in de meest populaire zoekmachines zo hoog mogelijk te laten scoren. Deze Diensten
vormen een inspanningsverbintenis en kunnen geenszins de aansprakelijkheid van EZ BUSINESS tot gevolg hebben voor wat betreft de effectieve
rangorde van de referenties naar de Website in de zoekresultaten van de meest populaire zoekmachines.
27.2 Daarnaast erkent de Klant dat op hem een informatieplicht rust, waaruit volgt dat hij gehouden is tot het aanleveren van de trefwoorden die
noodzakelijk zijn van de SEO of, indien EZ BUSINESS trefwoorden voorstelt, deze al dan niet goed te keuren.
Artikel 28 – Vrijwaring
28.1 De Klant erkent te allen tijde eigenaar te zijn dan wel het overdraagbaar gebruiksrecht te bezitten van de intellectuele eigendomsrechten
verbonden aan documentatie en informatie, in de meest ruime zin, die deze aan EZ BUSINESS overmaakt met oog op de uitvoering van de Diensten.
De Klant verleent EZ BUSINESS de toelating om deze documentatie en informatie te gebruiken, indien van toepassing de SEO toe te passen, met
oog op de uitvoering van de Diensten. De Klant bevestigt EZ BUSINESS bijstand te verlenen en te vrijwaren, zoals bepaald in Artikel 11.2 van deze
Huurvoorwaarden, tegen eventuele aanspraken van derden en/of overheidsorganen wegens inbreuken op intellectuele eigendomsrechten of wetten
ingevolge de gegevens, beelden, informatie, foto’s, enz. die op de Diensten worden geplaatst.
28.2 Indien de Klant geconfronteerd wordt met aanspraken van derden betreffende de Diensten van EZ BUSINESS, haar licentiegever(s) of externe
partner(s) is de Klant gehouden om binnen de vijf (5) kalenderdagen EZ BUSINESS van de vermeende inbreuk per aangetekend schrijven op de
hoogte te stellen.
Bij gebreke hieraan te voldoen of wanneer reeds een gerechtelijke procedure is opgestart of de Klant heeft zelf standpunt ingenomen ten aanzien
van de derde partij verzaakt de Klant uitdrukkelijk aan dit recht tot vrijwaring door EZ BUSINESS. Iedere verhoging van de schade, te wijten aan de
laattijdige mededeling en/of het door Klant zelf reageren op de vorderingen van derden, ten laste van EZ BUSINESS is verschuldigd door de Klant.