Algemene Verkoopsvoorwaarden

Artikel 1 – Voorwerp
1.1 Voor de interpretatie van onderhavige Koopvoorwaarden worden de begrippen met een hoofdletter als volgt gedefinieerd:
1° EZ BUSINESS: de bv EZ BUSINESS met maatschappelijke zetel te 9190 Stekene, Abelendreef 19, bus A, ingeschreven in het RPR Gent, afdeling
Dendermonde en met ondernemingsnummer 0597.880.086 EZbusiness.be – info@ezbusiness.be;
2° Contractueel Kader: het geheel van de tussen Partijen overeengekomen Huur-, Verkoop- en/of Support en Onderhoudsovereenkomst(en), met
inbegrip van de daarop van toepassing zijnde algemene voorwaarden;
3° Diensten: de diensten inzake opstart, installatie, configuratie, datamigratie en oplevering van de Website en Licentiesoftware, die EZ BUSINESS
aan de Klant kan verlenen, zoals omschreven in de door de Klant onderschreven Verkoopovereenkomst;
i) Website: de door EZ BUSINESS overeenkomstig de Verkoopovereenkomst te ontwikkelen website(s). Indien betaling in gelijke schijven geschiedt,
wordt de Klant een tijdelijk gebruiksrecht toegekend tot op moment van integrale betaling;
ii) Licentiesoftware: de door EZ BUSINESS overeenkomstig de Verkoopovereenkomst aan de Klant te leveren licenties van (de leveranciers of
partners van EZ BUSINESS), waarvoor aan de Klant in het kader van een afzonderlijk tussen partijen gesloten Onderhoudsovereenkomst een
gebruiksrecht wordt toegekend;
4° Goed(eren): de door de Klant aangekochte goederen (hardware), zoals aangeduid in de Verkoopovereenkomst bij “omschrijving van de verkochte
materialen en/of diensten” en de leverbon;
5° Koopprijs: de door de Klant te betalen aankoopprijs, zoals bepaald in de Verkoopovereenkomst;
6° Koopvoorwaarden: onderhavige koopvoorwaarden, die te allen tijde raadpleegbaar zijn op ezbusiness.be/koopvoorwaarden. De Klant kan deze
opslaan op een duurzame gegevensdrager;
7° Klant: de persoon die de Producten koopt en/of afneemt;
8° Onderhoudsovereenkomst: de overeenkomst die de Klant kan onderschrijven inzake het verlenen van support- en onderhoudsdiensten op de
Producten die door EZ BUSINESS in het kader van de Verkoopovereenkomst kunnen worden geleverd;
9° Partijen: de Klant en EZ BUSINESS;
10° Product(en): de Goederen en Diensten;
11° Verkoopovereenkomst: de tussen Partijen overeengekomen verkoopovereenkomst, met inbegrip van onderhavige Koopvoorwaarden en de
factuurvoorwaarden;

12° Verwerkersovereenkomst: de voorwaarden van EZ BUSINESS die van toepassing zijn op de voor de Klant betreffende verwerking van persoons-
gegevens en die te allen tijde raadpleegbaar is op ezbusiness.be/verwerkersovereenkomst. De Klant bevestigt kennis genomen te hebben van deze

Verwerkersovereenkomst voorafgaandelijk het tot stand komen van de Verkoopovereenkomst en hiermee akkoord te gaan.
Alle definities die in het meervoud worden gedefinieerd, hebben dezelfde betekenis in het enkelvoud, en omgekeerd.
Artikel 2 – Toepassingsgebied en rangorde

2.1 Onderhavige Koopvoorwaarden zijn integraal van toepassing op elke contractuele relatie tussen Partijen die betrekking heeft op de Verkoopover-
eenkomst, behoudens uitdrukkelijk en schriftelijk andersluidend akkoord van EZ BUSINESS.

2.2 In geval van strijdigheid tussen, of onsamenhangendheid van de documenten van de Verkoopovereenkomst is volgende hiërarchie van toe-
passing bij volgende dalende prioriteitsorde:

1. De Verkoopovereenkomst;
2. De Verwerkersovereenkomst;
3. De Koopvoorwaarden;
4. De factuurvoorwaarden.
In geval van strijdigheid prevelaren de bepalingen zoals uiteengezet in het document met de hoogste hiërarchie, dit behoudens uitdrukkelijk en
schriftelijk akkoord van EZ BUSINESS.
2.3 De Klant aanvaardt dat onderhavige Koopvoorwaarden essentieel zijn voor het uitvoeren van de Verkoopovereenkomst tussen Partijen. Door
het ondertekenen van de Verkoopovereenkomst en/of het betalen van een factuur, aanvaardt de Klant onderhavige Koopvoorwaarden zonder enig

voorbehoud en verzaakt deze aan de eventuele toepassing van diens eigen algemene voorwaarden. De toepassing van eventuele inkoop-, verkoop-
of enige andere voorwaarden van de Klant wordt uitdrukkelijk uitgesloten, dit behoudens uitdrukkelijk en schriftelijk akkoord vanwege EZ BUSINESS.

2.4 De Klant kan de Verwerkersovereenkomst en de Koopvoorwaarden opslaan op een duurzame gegevensdrager en wordt bij iedere wijziging ervan
die op de contractuele relatie tussen Partijen betrekking heeft, via een wijze die passend is voor een communicatie op afstand op de hoogte gesteld.
2.5 Een afwijking, wijziging en/of aanvulling van deze Koopvoorwaarden heeft enkel betrekking op een individuele Verkoopovereenkomst en heeft
geen invloed op alle andere bepalingen, die onverkort van toepassing blijven, en/of het Contractueel Kader. Voormelde afwijking, wijziging en/of
aanvulling is slechts geldig voor zover EZ BUSINESS deze uitdrukkelijk, voorafgaand en schriftelijk heeft aanvaard. Bij gebreke daaraan blijven de
Koopvoorwaarden onveranderd en onverminderd gelden.
Artikel 3 – Voorwerp en totstandkoming
3.1 De Producten worden door de Klant op eigen initiatief gekozen en dit onder diens uitsluitende verantwoordelijkheid. De Klant bepaalt in alle
vrijheid de technische eigenschappen, modaliteiten en de plaats van de levering. De Klant, in diens hoedanigheid van professioneel, bevestigt en
erkent dat deze van EZ BUSINESS alle nodige informatie heeft ontvangen om met volle kennis van zaken te contracteren. In geen geval kan de Klant
zich beroepen op moeilijkheden in verband met de Producten, het gebruik of de prestaties ervan en de ongeschiktheid ten opzichte van zijn noden.
Artikel 4 – Levering en aanvaarding

4.1 De opgegeven leveringstermijnen zijn, tenzij anders bepaald, steeds louter indicatief en maken in hoofde van EZ BUSINESS een inspan-
ningsverbintenis uit. Deelleveringen zijn toegestaan, daaruit volgt dat de Klant niet het recht heeft om gedeeltelijke leveringen te weigeren. Het in

ontvangst nemen van de Producten door de Klant impliceert de aanvaarding van de leveringstermijn, ook wanneer de indicatieve leveringstermijn
daarbij werd overschreven.
Bij abnormale vertraging in de levering, die niet aan de Klant kan worden toegeschreven, heeft de Klant het recht om de Verkoopovereenkomst per
aangetekend schrijven en zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, op voorwaarde dat EZ BUSINESS nog steeds niet heeft geleverd binnen een
periode van één (1) maand nadat EZ BUSINESS hiertoe door de Klant per aangetekende brief in gebreke werd gesteld. De Klant verzaakt uitdrukkelijk
aan elk ander mogelijk verhaalmiddel, in het bijzonder aan de toekenning van enige vorm van schadevergoeding.
4.2 De Klant dient de Producten onmiddellijk bij levering te inspecteren op zichtbare gebreken en niet-conformiteit. Eventuele zichtbare gebreken of
niet-conformiteit dienen op de leverbon te worden vermeld. Ingeval de Klant meent dat een Product behept is met een zichtbaar gebrek, niet-conformiteit of dat bepaalde documenten (bijv. handleiding) en/of accessoires ontbreken, dient deze het Product te weigeren of slechts onder schriftelijk
voorbehoud aan te nemen. Bij gebreke aan schriftelijke melding aan EZ BUSINESS binnen de drie (3) dagen van enige niet-conformiteit of zichtbaar
gebrek, worden de Producten onherroepelijk geacht te zijn aanvaard als conform de Verkoopovereenkomst. Elk voorbehoudloos gebruik of verbruik
van de Producten, zelfs gedeeltelijk, houdt de aanvaarding ervan in.
Door de ondertekening van de leverbon erkent de Klant alle noodzakelijke documenten, handleiding en uitrusting te hebben ontvangen en heeft
de Klant de Producten en, indien in de Verkoopovereenkomst onderschreven, de verstrekte opleiding integraal aanvaard. De Klant erkent dat de
meegedeelde informatie als de eventueel onderschreven opleiding volledig was.
4.3 Verborgen gebreken dienen door de Klant, op straffe van verval, binnen vijftien (15) dagen na ontdekking ervan of nadat de Klant dit behoorde
te hebben ontdekt, aan EZ BUSINESS te worden meegedeeld middels aangetekend schrijven, waarin de Klant de gebreken op gedetailleerde wijze
omschrijft. Dit, uiterlijk zes (6) maanden na de levering van de Producten.
4.4 Ingeval van een vermeend(e) niet-conforme levering, zichtbaar of verborgen gebrek, moet de Klant EZ BUSINESS onmiddellijk in de gelegenheid
stellen dit te onderzoeken door de Producten ter controle aan te bieden, bij gebreke waaraan EZ BUSINESS op geen enkele wijze nog kan worden
aangesproken voor dergelijk(e) niet-conforme levering, zichtbaar of verborgen gebrek. Bij niet tijdig en schriftelijk geformuleerde opmerkingen
in overeenstemming met het bovenvermelde zullen de geleverde Producten geacht worden volgens de regels van de kunst, conform en zonder
gebreken te zijn geleverd en zullen geacht worden door de Klant te zijn aanvaard.
4.5 Betwistingen met betrekking tot niet-conforme levering, zichtbare of verborgen gebreken kunnen in geen geval een schorsing van betaling
rechtvaardigen.

Artikel 5 – Prijs en betalingsmodaliteiten
5.1Alle door EZ BUSINESS verstrekte voorstellen, prijslijsten en gegevens zijn steeds indicatief en vrijblijvend, kunnen niet als aanbod worden
beschouwd en binden EZ BUSINESS niet. Deze kunnen steeds gewijzigd worden, zonder voorafgaand bericht.
5.2 EZ BUSINESS kan aan de Klant naar eigen goeddunken een korting en/of commerciële tegemoetkoming toekennen, dewelke, naar keuze van EZ
BUSINESS in mindering kan worden gebracht van de facturatie door EZ BUSINESS aan de Klant in het kader van de Verkoopovereenkomst, dan wel
meteen of op een later tijdstip kan worden uitbetaald, zonder dat de Klant dergelijke korting en/of commerciële tegemoetkoming van EZ BUSINESS
kan eisen. De eventueel toegekende korting en/of commerciële tegemoetkoming is inherent verbonden aan en afhankelijk van de volledige uitvoering van de Verkoopovereenkomst door de Klant. Elke niet-tijdige betaling en/of contractuele wanprestatie op het Contractueel Kader in hoofde van
de Klant, opzeg, ontbinding of nietigverklaring van de Verkoopovereenkomst brengt met zich mee dat elke toegestane korting en/of commerciële
tegemoetkoming zowel voor het verleden als voor de toekomst vervalt en desgevallend integraal, meer de rente overeenkomstig Artikel 5.10 van
onderhavige Koopvoorwaarden, dient te worden terugbetaald aan of middels ingebrekestelling / kennisgeving opeisbaar wordt door EZ BUSINESS.
5.3 Behoudens uitdrukkelijk en schriftelijk anders bepaald in de Verkoopovereenkomst, is de Koopprijs vooraf betaalbaar, exclusief btw en omvat zij
geenszins enige belasting, heffing en/of kost, waaronder (niet-limitatief) overheidsheffingen, kosten van verzekeringen, vervoer en verpakkingen.
Deze bijkomende kosten zijn integraal ten laste van de Klant.
5.4 Zelfs indien er een betaling in schijven of een betalingstermijn toegekend wordt aan een Klant krachtens de Verkoopovereenkomst, zal de
niet-betaling van één enkele factuur op de vervaldatum van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling alle onbetaalde facturen opeisbaar
maken.
5.5 EZ BUSINESS behoudt zich het recht voor een voorschot te vragen. De Klant aanvaardt en erkent dat EZ BUSINESS de levering van de Producten
kan opschorten tot de integrale betaling van het voorschot.
5.6 EZ BUSINESS heeft het recht (maar is niet verplicht) facturen elektronisch aan de Klant ter beschikking te stellen per e-mail gericht aan het
door de Klant meegedeelde e-mailadres.
5.7 Elke klacht over de opmaak of de berekening van een factuur moet middels gemotiveerd aangetekend schrijven binnen de acht (8) dagen te
rekenen vanaf de factuurdatum ingediend worden, bij gebreke waaraan de factuur geacht zal worden te zijn aanvaard door de Klant.
5.8 Alle facturen zijn, behoudens uitdrukkelijk en schriftelijk anders op de factuur bepaald, betaalbaar op de maatschappelijke zetel van EZ BUSINESS
en te betalen binnen een termijn van veertien (14) dagen na factuurdatum. Elke opschorting, korting dan wel verrekening of compensatie met
betrekking tot de betalingsverplichtingen van de Klant jegens EZ BUSINESS wordt uitgesloten, behoudens bijzondere schriftelijke overeenkomst.
De Klant verbindt er zich toe niet ernstig betwiste facturen of saldi van facturen niet in te houden. De betalingen worden toegerekend op de oudste
openstaande schuld overeenkomstig artikel 5.210 BW, zelfs indien de Klant een andere betalingsreferentie opgeeft.
5.9 EZ BUSINESS kan te allen tijde – zelfs na faillissement, samenloop van de schuldeisers van de Klant of na het verzoek om of toelating van de
Klant tot het voordeel van een gerechtelijke reorganisatie – elke bestaande of toekomstige schuldvordering uit welken hoofde ook verrekenen met
elke som die aan de Klant uit welken hoofde ook verschuldigd is.
5.10 Bij gebreke aan tijdige (volledige) betaling van facturen op de vervaldatum, zullen de verschuldigde bedragen van rechtswege en zonder
voorafgaande ingebrekestelling vermeerderd worden met een forfaitaire schadevergoeding van 10% van het openstaand bedrag, met een minimum
van 65,00 EUR, onverminderd het recht van EZ BUSINESS om de hoger geleden schade te vorderen, zoals (niet-limitatief) invorderingskosten.
Bovendien zullen de onbetaalde facturen van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling verwijlinteresten opbrengen zoals voorzien in
artikel 5 van de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties. Per aanmaning die wordt
uitgestuurd wordt bijkomend een aanmaningskost aangerekend van 15,00 EUR, meer de kosten voor de aangetekende zending. De niet-betaling
van één enkele factuur op de vervaldatum maakt van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling alle onbetaalde facturen opeisbaar.
Artikel 6 – Bijzondere verplichtingen van de Klant
6.1 EZ BUSINESS verstrekt de Producten binnen de grenzen van de Verkoopovereenkomst en aan de hand van de door de Klant verstrekte
informatie. De Klant garandeert de volledigheid en juistheid van door deze verstrekte informatie, en andere gegevens die relevant zijn en zeker die
gegevens die cruciaal zijn om EZ BUSINESS in staat te stellen haar verplichtingen te kunnen nakomen. De Klant vrijwaart EZ BUSINESS voor elke
schade die zou ontstaan door een verkeerde, laattijdige of onvolledige informatie en gegevens.
6.2 De Klant dient EZ BUSINESS te allen tijde, onverwijld en op de gepaste wijze, op de hoogte te houden van (niet-limitatief) aanspraken, beslag,
retentie, diefstal, opeising, beschadiging of een ongeval waarbij de Producten betrokken zijn voorafgaandelijk enige eigendomsoverdracht tussen
EZ BUSINESS en de Klant.
6.3 De Klant draagt steeds de verantwoordelijkheid voor diens bestaande infrastructuur (bijvoorbeeld, maar niet-limitatief: hardware, software,
servers, website, databases, controle- en beveiligingsprocedures, systeembeheer, etc.) en de goede functionaliteit, beschikbaarheid en veiligheid.
6.4 De Klant verbindt zich ertoe diens inloggegevens (gebruikersnaam en wachtwoord) van hun eigen website, door ons gemaakt, strikt geheim
te houden en derden hier geen gebruik van te laten maken. De Klant is aansprakelijk voor alle schade die het gevolg is van oneigenlijk gebruik
van diens inloggegevens. De Klant is gehouden om ingeval van verlies of (poging tot) misbruik van diens inloggegevens EZ BUSINESS hiervan
onmiddellijk en ten laatste binnen de vierentwintig (24) uur nadat deze hiervan kennis had of had moeten hebben, op gepaste wijze schriftelijk op
de hoogte stellen. De Klant treft hiertoe alle nodige maatregelen teneinde de mogelijke gevolgen hiervan te beperken. EZ BUSINESS kan onder geen
enkel beding aansprakelijk worden gesteld voor enige mogelijke schade of andere gevolgen ingevolge verlies of misbruik van inloggegevens. De
Klant is gehouden EZ BUSINESS op eerste verzoek te vrijwaren en volledig schadeloos te stellen indien EZ BUSINESS schade lijdt ten gevolge van
dergelijk verlies of misbruik van deze inloggegevens.

EZ BUSINESS kan de veiligheid van het internet en de mogelijkheid van onderschepping of verstoring van gegevens die door de Klant zijn overge-
zonden met gebruik van de juiste inloggegevens niet garanderen en kan hiervoor door de Klant op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld.

6.5 Uitgezonderd de gevallen waarbij back-updiensten zijn voorzien in de Verkoopovereenkomst, is de Klant verantwoordelijk voor het instellen van
procedures die haar toelaten om op elk ogenblik verloren of gewijzigde bestanden, gegevens of programma’s te reconstrueren ongeacht de oorzaak
van het verlies of wijziging. De Klant is gehouden om op dagelijkse basis over de nodige back-ups van zijn computerprogramma’s, bestanden en
gegevens te beschikken. EZ BUSINESS kan onder geen enkel beding aansprakelijk worden gesteld voor eventuele beschadiging, vernietiging of
verlies van gegevens of documenten ten gevolge van het ontbreken van voormelde back-up.
Artikel 7 – Persoonsgegevens
7.1 De Klant bevestigt op de hoogte te zijn van het privacybeleid van EZ BUSINESS (te allen tijde te raadplegen op: ezbusiness.be/privacybeleid). In

voormeld privacybeleid vindt de Klant verdere informatie over de verwerking van persoonsgegevens door EZ BUSINESS, de finaliteiten van de verw-
erking, de categorieën van persoonsgegevens die daarbij betrokken zijn, de wijze van dataverzameling, de bewaartermijn van de persoonsgegevens

en de manier waarop de Klant diens rechten kan uitoefenen en diens privacykeuze kan maken.
7.2 Indien in de uitvoering van de Diensten persoonsgegevens zouden worden verwerkt, kan EZ BUSINESS beschouwd als de verwerker van de
persoonsgegevens en de Klant als de verwerkingsverantwoordelijke voor de verwerking van de persoonsgegevens.
7.3 Partijen verbinden er zich principieel en uitdrukkelijk toe om de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), in werking getreden op
24/05/2016 en effectief van toepassing vanaf 25/05/2018, na te leven en hebben, indien nodig, daartoe een Verwerkersovereenkomst, te raadplegen
op ezbusiness.be/verwerkersovereenkomst afgesloten overeenkomstig artikel 28 AVG.
Artikel 8 – Overmacht en imprevisie
8.1 Overmacht
8.1.1 EZ BUSINESS is nooit aansprakelijk voor vertragingen of tekortkomingen in de uitvoering van haar verplichtingen indien dit te wijten is aan
overmacht.
8.1.2 Onder overmacht wordt begrepen (niet-limitatief): elke gebeurtenis of omstandigheid die de verdere uitvoering van de Verkoopovereenkomst
(tijdelijk) onmogelijk maakt die redelijkerwijs niet kon worden voorkomen of voorzien of die buiten de controle van EZ BUSINESS valt, zoals (tijdelijke) sluiting van het bedrijf, natuurrampen, overheidsmaatregelen, elektriciteitspannes, beperkt aanbod van grondstoffen op de markt, storingen
in (telefoon)netwerken, brand, stakingen, tekortkomingen van leveranciers (zoals (niet-limitatief): voorraad-, productie- en leveringsproblemen),
boycotten, oorlogen en gewapende conflicten, pandemieën en cybercrime.

8.1.3 Overmacht heeft uitsluitend gevolgen voor de toekomst. De door EZ BUSINESS aangerekende voorschotten worden geacht definitief ver-
worven te zijn als forfait voor de uitvoering en/of levering tot dan, onverminderd haar recht het meer geleverde en/of uitgevoerde aan te rekenen.

8.1.4 Ingeval EZ BUSINESS zich wil beroepen op overmacht, stelt zij de Klant hiervan zo snel mogelijk en op gepaste wijze van in kennis,
vermeldt wat de reden voor het inroepen van overmacht is en deelt hiervan tevens een inschatting van mee, dan wel of de uitvoering van de
Verkoopovereenkomst definitief onmogelijk is geworden. EZ BUSINESS zal in voorkomend geval alle redelijke maatregelen treffen teneinde de
tijdelijke overmachtssituatie te beëindigen en onmiddellijk de uitvoering te hervatten na beëindiging van de overmachtssituatie, tenzij uitdrukkelijk
anders overeengekomen.
8.1.5 Indien de overmachtssituatie langer dan drie (3) maanden duurt, heeft EZ BUSINESS het recht de Verkoopovereenkomst (gedeeltelijk) te
beëindigen, zonder voorafgaande rechterlijke tussenkomst of verdere kennisgeving en zonder dat een schadevergoeding verschuldigd is door
EZ BUSINESS.

8.2 Imprevisie
8.2.1 Ingeval van fundamentele wijziging van de omstandigheden en/of voorwaarden, die niet toe te schrijven zijn aan EZ BUSINESS en ten gevolge
waarvan haar contractuele verplichtingen voor wat betreft de Diensten ten aanzien van de Klant op onbillijke wijze worden verzwaard, verbinden

de Partijen er zich toe de voorwaarden voor de Diensten zoals omschreven in de Verkoopovereenkomst opnieuw te onderhandelen teneinde ge-
zamenlijk tot een billijke oplossing te komen voor het verderzetten van de Verkoopovereenkomst. Hierbij wordt er gestreefd om tot een gelijkaardig

evenwicht tussen de contractuele verplichtingen van Partijen te komen als het evenwicht dat bestond bij het aangaan van de Verkoopovereenkomst.
8.2.2 Ingeval de Partijen het niet eens zouden geraken over de vraag of er zich inderdaad fundamentele wijzigingen van de omstandigheden en/of
voorwaarden, zoals bedoeld in vorige alinea, hebben voorgedaan, zullen beide Partijen een deskundige aanduiden die, gebeurlijk bijgestaan door
een derde, zal nagaan of er zich al dan niet dergelijke voorwaarden of wijzigingen hebben voorgedaan.
8.2.3 Bij gebreke aan positieve reactie van de Klant om tot heronderhandelingen over te gaan binnen de maand nadat EZ BUSINESS hiertoe bij
aangetekend schrijven heeft verzocht, zal EZ BUSINESS gerechtigd zijn de Verkoopovereenkomst op te zeggen bij aangetekend schrijven, mits het
respecteren van een opzegtermijn van drie (3) maanden, zonder tot enige schadevergoeding verplicht te zijn.
Artikel 9 – Vrijwaring
9.1 De Klant bevestigt EZ BUSINESS te vrijwaren en bijstand te verlenen op eerste verzoek van EZ BUSINESS tegen aanspraken van derden (incl.
werknemers) ten gevolge van (niet-limitatief):
• schade (mede) veroorzaakt door of in verband staande met (het niet zorgvuldig en volgens de regels van de kunst gebruik van) de Producten, dan
wel het materiaal, waarvan EZ Business niet de leverancier is;
• enige inbreuk op de intellectuele eigendomsrechten of andere rechten die voortvloeien uit de exploitatiewijzen van de Klant;
• niet-naleving van de toepasselijke handleidingen en/of instructies van EZ BUSINESS of haar leveranciers.
9.2 De vrijwaringsplicht van de Klant ten aanzien van EZ BUSINESS betreft een vrijwaring voor alle schade, intresten, boeten en kosten, dit onverminderd het recht van EZ BUSINESS op volledige schadeloosstelling door de Klant. De bijstandsverplichting van de Klant houdt in dat de Klant op eerste
verzoek van EZ BUSINESS tussenkomt in een minnelijke dan wel gerechtelijke of administratieve procedure en tevens de kosten (niet-limitatief:
kosten van deskundigen, raadslieden, gerechtskosten, administratieve kosten) van EZ BUSINESS in deze procedure draagt.
Artikel 10 – Garantie en herstellingen
10.1 De garantie op de Goederen voor niet-conformiteit, zichtbare of verborgen gebreken is deze die gegeven wordt door de producent(en) en/
of fabrikant(en) van de Producten, met uitsluiting van elke andere garantie. De Klant die garantie wenst in te roepen dient dit te doen binnen de
garantieperiode zoals deze bepaald in artikel 4 van onderhavige Verkoopovereenkomst en/of die door de producent en/of fabrikant wordt toegekend
en dit mits voorlegging van diens aankoopbewijs / Verkoopovereenkomst. De Klant aanvaardt en erkent dat het zich kunnen beroepen op garantie
afhankelijk is van het naleven van de toepasselijke handleidingen en gebruiksinstructies.
10.2 De garantie op de Diensten voor niet-conformiteit, zichtbare of verborgen gebreken is deze die gegeven wordt door EZ BUSINESS, met
uitsluiting van elke andere garantie. De Klant die garantie wenst in te roepen dient dit te doen binnen de garantieperiode zoals deze bepaald in artikel
4 van onderhavige Verkoopovereenkomst. De Klant aanvaardt en erkent dat het zich kunnen beroepen op garantie afhankelijk is van het naleven van
de toepasselijke handleidingen en gebruiksinstructies.
10.3 De opgeleverde Goederen worden niet teruggenomen noch omgeruild. Terugnamen zullen slechts bij wijze van uitzondering kunnen gebeuren
na voorafgaand schriftelijk akkoord van EZ BUSINESS en zullen uitsluitend betrekking hebben op Goederen in nieuwe staat en in onberispelijke
toestand. Ze zal het voorwerp uitmaken van een aftrek van minimum 20%. Herstellingen van Goederen worden enkel uitgevoerd wanneer de Klant
een rechtsgeldige Onderhoudsovereenkomst heeft onderschreven en naleeft.
Artikel 11 – Aansprakelijkheid van EZ BUSINESS
11.1 Eventuele klachten inzake de uitvoering van de Verkoopovereenkomst dienen schriftelijk, gemotiveerd en uiterlijk binnen de vijftien (15)
kalenderdagen nadat de niet correcte uitvoering van de Verkoopovereenkomst had moeten worden vastgesteld, worden gemeld aan EZ BUSINESS
middels aangetekend schrijven, bij gebreke waaraan de Klant dienaangaande geen enkel recht of verhaal meer kan laten gelden.
11.2 De aansprakelijkheid van EZ BUSINESS voor bewezen schade als gevolg van tekortkomingen in hoofde van EZ BUSINESS is beperkt tot de
gehoudenheid van EZ BUSINESS tot één of meerdere van de volgende opties, naar keuze van EZ BUSINESS:
(1) het crediteren van de relevante (deel)facturen met betrekking tot het (relevante onderdeel van) de gebrekkige Producten;
(2) het opnieuw leveren van (het relevante onderdeel van) het gebrekkig Product;
(3) het herstellen of vervangen van (het relevante onderdeel van) het gebrekkig Product zonder meerkost;
(4) het betalen van een schadevergoeding gelijk aan het totale factuurbedrag betaald door de Klant voor de levering van (het relevante onderdeel
van) het gebrekkige Product.
11.3 EZ BUSINESS is nimmer aansprakelijk voor beweerde tekortkomingen aan de door haar geleverde Producten indien (niet-limitatief):
• deze werden opgeslagen of geplaatst in daarvoor niet geschikte (opslag)plaatsen;
• deze niet, onjuist of onvoldoende werden onderhouden;
• deze verkeerd, abnormaal of op een onrechtmatige wijze werden gebruikt en/of bediend;
• deze niet werden gebruikt waarvoor deze normaliter zijn bestemd;
• de aanwijzingen van EZ BUSINESS niet correct werden nageleefd;
• deze (gedeeltelijk) werden gewijzigd, bewerkt of vervangen door de Klant of een derde;
• de schade het gevolg is van de fout, onvoorzichtigheid of nalatigheid de Klant;
• de Klant niet over een back-up beschikt en hierdoor beschadiging, vernietiging of verlies van gegevens of documenten lijdt.
11.4 Onverminderd hetgeen in Artikel 11.6 van onderhavige Koopvoorwaarden bepaald, kan EZ BUSINESS nooit aansprakelijk worden gehouden
voor (niet-limitatief) enige winstderving, indirecte, incidentele of gevolgschade, verliezen. EZ BUSINESS is in geen geval aansprakelijk voor schade
aan de met de Producten verbonden hardware, software, data en (persoons)gegevens. Noch is zij aansprakelijk voor schade of kosten die het gevolg
zijn van een lichte fout van EZ BUSINESS die geen essentiële verbintenis uitmaakt, noch van enig misbruik van de toegangs- of identificatiecodes.
11.5 Enkel EZ BUSINESS kan worden aangesproken voor schade veroorzaakt door een fout van haar hulppersonen, m.n., haar werknemers, onderaannemers, … (Hulppersonen in de zin van artikel 6.3, §2 BW). De hulppersoon van EZ BUSINESS kan niet worden aangesproken, behoudens
voor schade veroorzaakt door een misdrijf gepleegd door de hulppersoon, eigen opzet of eigen bedrieglijke fout in hoofde van de hulppersoon.
11.6 Onverminderd hetgeen hierboven is bepaald, is de aansprakelijkheid van EZ BUSINESS in elk geval beperkt tot de posten en de bedragen
waarvoor zij verzekerd is en welke zijn opgenomen in haar polis beroepsaansprakelijkheid. De Klant erkent en aanvaardt afstand van verhaal te doen
voor het surplus van de schade. De volledige polis ligt te allen tijde ter inzage op de maatschappelijke zetel van EZ BUSINESS en wordt op eerste
verzoek in kopie aan de Klant meegedeeld. Indien geen verzekeringsdekking is voorzien zal het bedrag van de maximale aansprakelijkheid van EZ
BUSINESS beperkt zijn tot [25.000,00 EUR].
11.7 De beperkingen zoals uiteengezet in Artikel 11 van onderhavige Koopvoorwaarden zijn niet van toepassing op schade veroorzaakt door een
opzettelijke en/of bedrieglijke fout door EZ BUSINESS of haar aangestelden.
Artikel 12 – Opschorting
12.1 Indien de Klant diens contractuele verplichtingen niet nakomt, kan EZ BUSINESS na aangetekende ingebrekestelling en het gebrek aan
remediëring door de Klant binnen de vijftien (15) dagen, zonder dat EZ BUSINESS daarvoor aansprakelijk kan worden gesteld, het recht van de
Klant op de verdere uitvoering van de Diensten opschorten, blokkeren, beperken, opheffen of annuleren. De Klant erkent en aanvaardt alle gevolgen
en schade ingevolge de opschorting.
12.2 Na het einde van de opschorting zal de Klant gehouden zijn een reactivatievergoeding voor de Diensten ten bedrage van 250 EUR excl. btw te
betalen aan de EZ BUSINESS. De uitvoering van de Verkoopovereenkomst wordt slechts hernomen wanneer deze vergoeding door de Klant wordt
betaald op de rekening van EZ BUSINESS.
12.3 EZ BUSINESS behoudt zich tevens het recht voor om de ontbinding van de Verkoopovereenkomst vast te stellen, dit lastens de Klant.
Artikel 13 – Annulatie
13.1 De Klant heeft het recht om de Verkoopovereenkomst voorafgaandelijk aan de eerste (deel)oplevering van de Producten te annuleren, in welk
geval de Klant aan EZ BUSINESS minstens een forfaitaire annulatievergoeding verschuldigd is, gelijk aan 60% van de totale Koopprijs, onverminderd
het recht van EZ BUSINESS op een hogere vergoeding en dit met een minimum van 2500 EUR.

In het geval de Klant de Verkoopovereenkomst wenst te annuleren binnen de periode van vijf (5) werkdagen die de aan de Klant meegedeelde eerste
opleveringsdatum voorafgaat, wordt het percentage zoals hierboven vermeld verhoogd naar 75% van de totale Koopprijs, onverminderd het recht
van EZ BUSINESS op een hogere vergoeding en dit met een minimum van 3000 EUR.
Een annulatie brengt van rechtswege een beëindiging van het tijdelijk gebruiksrecht van de Klant op de Producten met zich mee.
13.2 Terugname van de Goederen na levering zal slechts bij wijze van uitzondering kunnen gebeuren na voorafgaand schriftelijk akkoord vanwege
EZ BUSINESS en dit enkel indien de Goederen zich in ongebruikte en onberispelijke toestand bevinden. Het Goed zal in voorkomend geval worden
teruggenomen aan de Koopprijs, verminderd met 20%. Transportkosten zijn alleszins ten laste van de Klant.
13.3 De Klant erkent en aanvaardt dat wanneer deze de Verkoopovereenkomst annuleert, de aan de Verkoopovereenkomst verbonden Onderhoudsovereenkomst zal komen te vervallen voor zover deze volstrekt en integraal afhankelijk is van de Producten geleverd in het kader van de

Verkoopovereenkomst. De Klant erkent en aanvaardt tevens de eigen verantwoordelijkheid voor de gevolgen van de annulatie van de Verkoop-
overeenkomst.

Artikel 14 – Ontbinding
14.1 EZ BUSINESS heeft het recht om de Verkoopovereenkomst met de Klant te allen tijde, met onmiddellijke ingang, zonder rechterlijke machtiging,
na voorafgaande ingebrekestelling en zonder betaling van enige schadevergoeding te ontbinden in volgende gevallen:
• Indien de Klant, ondanks voormelde schriftelijke ingebrekestelling waarbij een termijn van vijftien (15) kalenderdagen in acht wordt genomen, in
gebreke blijft met de (tijdige en behoorlijke) nakoming van één of meer substantiële verplichtingen uit de Verkoopovereenkomst of onderhavige
Koopvoorwaarden;
• Indien de Klant zich bevindt in een situatie van staking van betaling, collectieve schuldenregeling, gerechtelijke reorganisatie, vereffening of
ontbinding of faillissement;
• Indien beslag gelegd wordt op (een deel) van de vermogensbestanddelen van de Klant of bij andere vormen van gedwongen tenuitvoerlegging;
• Indien de Klant aan EZ BUSINESS onjuiste informatie verstrekt heeft betreffende diens onderneming of financiële situatie die een cruciale rol
gespeeld heeft in de beslissing van EZ BUSINESS om de relatie met de Klant aan te gaan;
• Bij wanbetaling van facturen.
EZ BUSINESS heeft bij wanprestatie in hoofde van de Klant evenwel de keuze om de Verkoopovereenkomst te ontbinden, dan wel de (desnoods
gedwongen) uitvoering van de Verkoopovereenkomst te eisen.
14.2 Ingeval de Verkoopovereenkomst wordt ontbonden lastens de Klant, worden alle toegekende gebruiksrechten van rechtswege beëindigd, alle
vorderingen van EZ BUSINESS op de Klant opeisbaar, heeft EZ BUSINESS, bovenop de vervallen en onbetaalde sommen, vermeerderd met de
verwijlinteresten, recht op een schadevergoeding gelijk aan minstens 75% van de Koopprijs, verminderd met het beschikbaar saldo van de verkoop
van de Goederen. Dit onverminderd het recht van EZ BUSINESS om een vergoeding voor de werkelijke schade te eisen.
14.3 De Klant aanvaardt dat bij ontbinding van de Verkoopovereenkomst de uitvoering van het Contractueel Kader kan worden stopgezet of
opgeschort.
Artikel 15 – Einde van de Koopovereenkomst
15.1 Bij beëindiging of ontbinding van de Verkoopovereenkomst voorafgaand de volledige eigendomsoverdracht, ongeacht de reden, dient de Klant
de Producten en bijhorigheden volledig en in dezelfde staat als beschreven in de leverbon, behoudens normale slijtage, samen met de niet-verbruikte verbruiksmaterialen, ter beschikking te stellen van EZ BUSINESS. Kosten voor retourtransport zijn ten laste van de Klant en worden bepaald aan
de hand van de op dat moment bij EZ BUSINESS gehanteerde tabel vervoerskosten per gewichtsgroep.

15.2 Indien de Klant weigert de Producten bij het einde van de Verkoopovereenkomst overeenkomstig Artikel 15.1 van onderhavige Koopvoor-
waarden aan EZ BUSINESS ter beschikking te stellen en diens medewerking te verlenen bij de retournering van de Producten, wordt van rechtswege

en zonder voorafgaande ingebrekestelling een forfaitaire schadevergoeding opgelegd van 100,00 EUR per Product per dag, dagdeel daaronder
begrepen, voor iedere dag dat het Product niet wordt afgegeven, dit met een maximum van 5.000,00 EUR per Product.
Artikel 16 – Algemene bepalingen
16.1 EZ BUSINESS heeft het recht haar rechten en verplichtingen voortvloeiend uit deze Verkoopovereenkomst over te dragen aan derden zonder
voorafgaande toestemming van de Klant. EZ BUSINESS heeft tevens het recht om de schuldvordering die door onderhavige Verkoopovereenkomst
ontstaat af te staan of in pand te geven en zal in voorkomend geval de Klant hiervan op passende wijze inlichten. De Klant kan diens rechten en
verplichtingen uit hoofde van deze Verkoopovereenkomst uitsluitend overdragen na voorafgaande, uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van
EZ BUSINESS.
16.2 EZ BUSINESS behoudt zich het recht voor om de op haar rustende verbintenissen voortvloeiend uit de Verkoopovereenkomst in haar opdracht
door derden te laten uitvoeren.
16.3 Partijen bevestigen dat hun definitieve overeenkomst volledig vervat ligt in deze Verkoopovereenkomst, Koopvoorwaarden, het Contractueel
Kader, inclusief hun bijlagen, die alle voorafgaande mondelinge of schriftelijke besprekingen, voorstellen of akkoorden vervangen. Latere wijzigingen
dienen schriftelijk te gebeuren en moeten door beide Partijen ondertekend zijn.
16.4 Indien één of meerdere bepalingen van deze Koopvoorwaarden nietig of onuitvoerbaar worden verklaard, zullen Partijen deze bepalingen
vervangen door een geldige en uitvoerbare bepaling die, in de mate van het mogelijke, het economische, zakelijke of ander doel van genoemde
nietige of onuitvoerbare bepaling zal bereiken en blijven de overige bepalingen van de Koopvoorwaarden van kracht.
16.5 De Klant dient EZ BUSINESS steeds op een passende wijze te informeren over wijzigingen in de adres- en factuurgegevens die bij de ondertekening van de Verkoopovereenkomst werden meegedeeld.
16.6 Ingeval de Klant onder de Verkoopovereenkomst meerdere partijen uitmaakt, zijn deze partijen ten aanzien van EZ BUSINESS hoofdelijk en
ondeelbaar gehouden tot de uitvoering van de Verkoopovereenkomst.
16.7 De Artikelen 9, 11, 15, 23 en 26 zullen na de beëindiging van de Koopovereenkomst, om gelijk welke reden, een blijvende gelding kennen.
16.8 Partijen komen overeen dat (i) elektronische handtekeningen die kwalificeren als een geavanceerde of een gekwalificeerde elektronische
handtekening onder de eIDAS Verordening (Verordening (EU) nr. 910/2014) of (ii) scans van de ondertekende handtekeningpagina van deze

Verkoopovereenkomst bezorgd via e-mail in .pdf formaat, dezelfde bewijswaarde hebben als een origineel papieren exemplaar met een handg-
eschreven handtekening.

Artikel 17 – Toepasselijk recht en bevoegde rechtbank
17.1 Onderhavige Koopvoorwaarden en de Verkoopovereenkomst worden beheerst door het Belgische recht, met uitzondering van het Weens
Koopverdrag en het gemeen internationaal privaatrecht. De verbintenissen tussen Partijen worden geacht te zijn ontstaan op de maatschappelijke
zetel van EZ BUSINESS.
17.2 Elk geschil tussen de Klant en EZ BUSINESS behoort tot de uitsluitende bevoegdheid van de rechtbanken van de plaats van de maatschappelijke
zetel van EZ BUSINESS.
II. GOEDEREN
Artikel 18 – Levering Goederen
18.1 De Klant verstrekt EZ BUSINESS vóór de geplande levering alle nuttige en noodzakelijke informatie met betrekking tot de levering. De Goederen
worden door EZ BUSINESS rechtstreeks geleverd en in ontvangst genomen door de Klant op de daartoe aangeduide plaats. De Klant verzekert dat
de daartoe bestemde lokalen met de nodige installaties en aansluitingen voorzien zijn. Tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk door EZ BUSINESS anders
bepaald in de Verkoopovereenkomst, geschiedt de levering en installatie van de Goederen op kosten en risico van de Klant. Indien de levering door
gebreke hieraan niet op het overeengekomen ogenblik kan plaatsvinden, zullen de kosten die hieraan verbonden zijn ten laste van de Klant komen.
18.2 Iedere vertraging veroorzaakt door een vertraging in het aanleveren van noodzakelijke informatie en/of hard- en software infrastructuur door
de Klant of een derde dan wel externe leveranciers of partners van EZ BUSINESS valt buiten de verantwoordelijkheid van EZ BUSINESS. De Klant
verzaakt in dat geval aan haar recht om tot ontbinding over te gaan.

Artikel 19 – Overdracht van eigendom en risico
19.1 Alle Goederen en hun toebehoren, inclusief wisselstukken en gemonteerde toebehoren, blijven te allen tijde de eigendom van EZ BUSINESS of
de Partner. De Klant kan niet beschikken over de eigendomsrechten op de Goederen. Meer bepaald kan de Klant niet (niet-limitatief) de eigendom
ervan aan derden overdragen, verhuren, verkopen, in pand geven of met om het even welke zekerheid of voorrecht bezwaren. Dit, tot de algehele
betaling van de hoofdsom en bijhorigheden. Het risico op verlies en/of beschadiging van de Goederen gaat over op de Klant vanaf het moment van
ondertekening van de Verkoopovereenkomst.
19.2 Ingeval van beslag / aanspraak vanwege een derde op de Goederen voor eigendomsoverdracht, moet de Klant deze derde ervan op de hoogte
stellen dat de Goederen eigendom zijn van EZ BUSINESS. In voorkomend geval dient de Klant EZ BUSINESS hiervan onverwijld en ten laatste
binnen de vierentwintig (24) uur op gepaste wijze van op de hoogte brengen. De Klant bezorgt in voorkomend geval zo snel mogelijk alle nuttige
informatie aan EZ BUSINESS, verleent diens volledige medewerking teneinde de beslagen goederen door EZ BUSINESS terug te doen nemen en
draagt hiervoor alle kosten. De Klant is in voorkomend geval gehouden tot het vrijwaren van en bijstand verlenen aan EZ BUSINESS, conform Artikel
9 van onderhavige Koopvoorwaarden. Dit, onverminderd het recht van EZ BUSINESS om een hoger geleden schade te vorderen.
19.3 In tegenstelling tot hetgeen bepaald in artikel XX.194 WER, kan EZ BUSINESS in geen geval worden aangesproken voor kosten van bewaren
of teruggave ingeval van faillissement van de Klant.
Artikel 20 – Intellectuele eigendom

20.1 Alle grafische elementen, merken, tekeningen, modellen, logo’s en dergelijke, die op de Goederen, in handleidingen en in gebruiksaanwijzin-
gen voorkomen, zijn de exclusieve eigendom van de producenten, fabrikanten of van EZ BUSINESS. Ze worden niet overgedragen en komen niet in

aanmerking voor gebruik, exploitatie, weergave, reproductie of aanpassing door de Klant of elke andere derde.
III. DIENSTEN
Artikel 21 – Levering Website
21.1 De ontwikkeling van de Website wordt pas opgestart na aanlevering van de vereiste informatie en documentatie door de Klant aan EZ BUSINESS. EZ BUSINESS zal een ontwerp (demo-versie) van de Website ter beschikking stellen aan de Klant, die binnen een periode veertien (14)
dagen zal beoordelen of dit ontwerp volgens de regels van de kunst werd ontwikkeld of zijn opmerkingen schriftelijk zal mededelen. Bij gebreke aan
opmerkingen binnen de voormelde periode wordt het betrokken ontwerp van de Website geacht te zijn aanvaard.
21.2 Ingeval van niet-aanvaarding overeenkomstig Artikel 21.1 van deze Koopvoorwaarden, beschikt EZ BUSINESS over een redelijke periode van
minstens veertien (14) werkdagen om de nodige aanpassingen door te voeren of gemotiveerd uitleg te geven waarom de door de Klant aangehaalde
reden van niet-aanvaarding niet opgaat. Na het doorvoeren van de aanpassingen zal de Klant binnen de zeven (7) dagen het aangepast ontwerp
beoordelen waarna, behalve indien het kennelijk onredelijk zou zijn, de Website geacht worden te zijn opgeleverd.
21.3 De ontwikkeling van de Website behelst een door de Klant gekozen pakket zoals omschreven in de Verkoopovereenkomst. De ontwikkeling van
de Website gebeurt bij voorkeur vanop afstand. Iedere verplaatsing van EZ BUSINESS naar de Klant wordt in regie (incl. verplaatsingstijd), meer de
verplaatsingskost, aangerekend overeenkomstig de bij EZ BUSINESS op dat ogenblik geldende tarieven.
Artikel 22 – Intellectuele eigendom

22.1 Met de oplevering van de Website conform Artikel 21 van onderhavige Koopvoorwaarden, wordt aan de Klant een beperkt, niet-exclusief, ni-
et-overdraagbaar en niet-sublicentieerbaar wereldwijd gebruiksrecht toegestaan en dit tot op algehele betaling. De overdracht van enig intellectueel

eigendomsrecht in hoofde van EZ BUSINESS aan de Klant, geschiedt slechts na volledige betaling de Koopprijs incl. aankleven.
Artikel 23 – Portfolio en referenties
23.1 De Klant gaat ermee akkoord dat de door EZ BUSINESS ontwikkelde Website wordt opgenomen in het portfolio van EZ BUSINESS.
23.2 De klant gaat ermee akkoord dat EZ BUSINESS op de geleverde Website een link toevoegt, bijvoorbeeld: “Design by EZ BUSINESS”. Het is de
Klant niet toegelaten deze link te verwijderen of onleesbaar te maken.
Artikel 24 – Registratie van domeinnamen
24.1 De registratie van domeinnamen op verzoek van de Klant geschiedt op diens kosten, op diens naam, op diens eigen verantwoordelijkheid en
volgens de algemene voorwaarden voor de domeinnaamregistratie die beschikbaar zijn op de registry die deze domeinnamen beheert. De Klant
kent en aanvaardt deze algemene voorwaarden.
24.2 EZ BUSINESS draagt op geen enkele wijze enige aansprakelijkheid voor het registreren van domeinnamen waarvan de registratie als te kwader
trouw of onrechtmatig worden bestempeld, het opgeven van verkeerde domeinnamen of van domeinnamen welke een inbreuk zouden uitmaken
op rechten van derden, dataverlies, de onbeschikbaarheid van de domeinnaam, enz… De Klant zal EZ BUSINESS telkens vrijwaren voor eventuele
aanspraken van derden ingevolge de registratie van de bewuste domeinnaam, zoals bepaald in Artikel 9.2 van onderhavige Koopvoorwaarden.
24.3 Behoudens wanneer de Klant het pakket Website PREMIUM heeft onderschreven, gebeurt de migratie van de Website naar de domeinnaam
tegen een vooraf bepaalde kostprijs, zoals aangeduid in de Verkoopovereenkomst, die aan de Klant zal worden gefactureerd.
24.4 De Klant geeft steeds aan EZ BUSINESS de volmacht om in naam en voor rekening van de klant alle nodige administratieve, feitelijke en
juridische initiatieven te nemen om de transfers van domeinnamen te kunnen realiseren ten behoeve van de Klant.
Artikel 25 – SEO
25.1 EZ BUSINESS zal volgens de geldende gebruiken, en afhankelijk van het gekozen pakket, aan de met de domeinnaam gebonden Website
de noodzakelijke aanpassingen aanbrengen teneinde deze in de meest populaire zoekmachines zo hoog mogelijk te laten scoren. Deze Diensten
vormen een inspanningsverbintenis en kunnen geenszins de aansprakelijkheid van EZ BUSINESS tot gevolg hebben voor wat betreft de effectieve
rangorde van de referenties naar de Website in de zoekresultaten van de meest populaire zoekmachines.
25.2 Daarnaast erkent de Klant dat op hem een informatieplicht rust, waaruit volgt dat hij gehouden is tot het aanleveren van de trefwoorden die
noodzakelijk zijn van de SEO of, indien EZ BUSINESS trefwoorden voorstelt, deze al dan niet goed te keuren.
Artikel 26 – Vrijwaring
26.1 De Klant erkent te allen tijde eigenaar te zijn dan wel het overdraagbaar gebruiksrecht te bezitten van de intellectuele eigendomsrechten
verbonden aan documentatie en informatie, in de meest ruime zin, die deze aan EZ BUSINESS overmaakt met oog op de uitvoering van de Diensten.
De Klant verleent EZ BUSINESS de toelating om deze documentatie en informatie te gebruiken, indien van toepassing de SEO toe te passen, met oog
op de uitvoering van de Diensten. De Klant bevestigt EZ BUSINESS bijstand te verlenen en te vrijwaren, zoals bepaald in Artikel 9.2 van onderhavige
Koopvoorwaarden, tegen eventuele aanspraken van derden en/of overheidsorganen wegens inbreuken op intellectuele eigendomsrechten of wetten
ingevolge de gegevens, beelden, informatie, foto’s, enz. die op de Diensten worden geplaatst.
De vrijwaringsplicht van de Klant ten aanzien van EZ BUSINESS betreft een vrijwaring voor schade, intresten, boeten en kosten, dit overeenkomstig
hetgeen is bepaald in Artikel 9.2 van onderhavige Koopvoorwaarden.
26.2 Indien de Klant geconfronteerd wordt met aanspraken van derden betreffende de Diensten van EZ BUSINESS, haar licentiegever(s) of externe
partner(s) is de Klant gehouden om binnen de vijf (5) kalenderdagen EZ BUSINESS van de vermeende inbreuk per aangetekend schrijven op de
hoogte te stellen.
Bij gebreke hieraan te voldoen of wanneer reeds een gerechtelijke procedure is opgestart of de Klant heeft zelf standpunt ingenomen ten aanzien
van de derde partij, verzaakt de Klant uitdrukkelijk aan dit recht tot vrijwaring door EZ BUSINESS. Iedere verhoging van de schade, te wijten aan de
laattijdige mededeling en/of het door Klant zelf reageren op de vorderingen van derden, ten laste van EZ BUSINESS is verschuldigd door de Klant.